Poznaj usługi Archiwum ENEA Wytwarzanie

Informacje ogólne

Zarządzana przez Eneę Wytwarzanie Elektrownia w Świerżach Górnych k. Kozienic posiada długoletnią historię sięgającą lat 60 XX wieku.

Trwającemu od momentu powstania rozwojowi Elektrowni towarzyszy nieustanne podnoszenie kultury organizacyjnej oraz postęp technologiczny w każdym obszarze jej działania, również w zakresie postępowania z dokumentacją.

Początki wykazu spisów zdawczo – odbiorczych akt Elektrowni sięgają lat 90 XX wieku – przełom w archiwizacji w zakresie jej ewidencjonowania oraz porządkowania.

Od 2008 r. posiadamy bezdziennikowy system kancelaryjny oraz opracowane we własnym zakresie normatywny kancelaryjno – archiwalne.

W 2013 r. do użytkowania w Spółce oddano nowoczesny Budynek Archiwum wyposażony w 20 tysięcy metrów bieżących półek na dokumentację i odpowiednie warunki jej przechowywania.

Z dniem 15 listopada 2019 r. ENEA Wytwarzanie została wpisana do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych nr 66 prowadzonego przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, co pozwala na wykorzystanie potencjału i prowadzenie działalności w zakresie przechowywania dokumentacji na rzecz innych podmiotów.

Mając na uwadze długoletnią historię Elektrowni jako państwowej jednostki organizacyjnej oraz bogate doświadczenie w zarządzaniu dokumentacją, wspomagane wieloletnią współpracą z Archiwum Państwowym, ENEA Wytwarzanie, w ramach prowadzonej działalności, świadczy usługi archiwalne na rzecz Spółek z Grupy Enea.

Wychodząc naprzeciw potrzebom Spółek, oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją, a także wywiązania się z nałożonego na Pracodawców obowiązku dostosowania warunków przechowywania dokumentacji pracowniczej do warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.

Jako profesjonalny przechowawca:

  • posiadamy bazę organizacyjno-techniczną,
  • zatrudniamy osoby posiadające specjalistyczne wykształcenie i praktykę zawodową do obsługi dokumentacji.

W naszym Archiwum dokumentacja przechowywana jest na przesuwnych regałach kompaktowych, w pomieszczeniach wyposażonych w system monitoringu, automatyczną klimatyzację, zabezpieczenia przeciwpożarowe z systemem sygnalizacyjno-alarmowym oraz zabezpieczenia przed włamaniem.

Obsługę dokumentacji zapewnia zespół wykwalifikowanych pracowników z wieloletnią praktyką zawodową w dziedzinie archiwizacji, regularnie podnoszących swoje kompetencje.

Serdecznie zapraszamy do współpracy,

 

Zakres usług

Oferujemy wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją oraz świadczymy kompleksowe i profesjonalne usługi archiwalne w oparciu o obowiązujące przepisy prawa:

  • Doradztwo i wsparcie w zakresie archiwizacji
  • Porządkowanie dokumentacji
  • Rejestracja dokumentacji
  • Przechowywanie dokumentacji
  • Szybkie udostępnianie  i wypożyczanie dokumentacji
  • Sporządzanie odwzorowania cyfrowego, odpisów oraz kopii
  • Wysyłanie dokumentacji
  • Brakowanie i niszczenie dokumentacji
  • Wycofanie dokumentacji

 

Korzyści dla Państwa jednostki organizacyjnej

  • Dbałość o dobry stan dokumentacji pracowniczej
  • Zabezpieczenie i ochrona przed zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz dostępem osób nieupoważnionych dokumentacji wytworzonej w postaci papierowej
  • Przechowywanie dokumentacji pracowniczej przez okres przewidziany przepisami prawa
  • Zachowanie poufności, integralności, kompletności oraz dostępności dokumentacji
  • Zapewnienie ochrony danych osobowych
  • Zapewnienie w pomieszczeniu, w którym przechowywana jest dokumentacja, odpowiedniej temperatury i wilgotności

 

Regulamin usług

  1. Spółka wykonuje działalność objętą wpisem do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych na podstawie Regulaminu Świadczenia usług przechowywania dokumentacji pracowniczej, określającego w szczególności:
    • zakres świadczonych usług;
    • zasady przyjmowania dokumentacji na przechowanie, jej ewidencjonowania i przechowywania;
    • ogólne zasady zabezpieczenia dokumentacji przed osobami nieuprawnionymi;
    • miejsce świadczenia usług oraz terminy ich wykonywania;
    • tryb przyjmowania interesantów;
    • sposób i terminy udostępniania dokumentacji;
    • wysokość opłat pobieranych za usługi;
    • procedury dotyczące brakowania i niszczenia dokumentacji.
  2. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, dostępny jest w lokalu, w którym przyjmowani są interesanci.
  3. Szczegółowy sposób postępowania z dokumentacją w ramach świadczonych usług archiwalnych określony jest w indywidualnych umowach według Państwa potrzeb.

Cennik usług

Wysokość opłat za sporządzenie odpisu lub kopii przechowywanej dokumentacji nie może przekroczyć maksymalnych stawek określonych w Rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 51.o ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.

Opłaty za usługi świadczone dla podmiotu w ramach zawartej umowy określone są w Cenniku usług archiwalnych stanowiącym każdorazowo załącznik do umowy.

 

Dane kontaktowe

Enea Wytwarzanie sp. z o.o.

Wydział Organizacyjny

Sekcja Zarządzania Dokumentacją

ul. Aleja Józefa Zielińskiego 1

26 - 900 Świerże Górne

Telefon: 48 614 16 55 lub 48 614 15 32

e-mail: ewsa.archiwum@enea.pl

 

Godziny otwarcia

Przyjmowanie interesantów odbywa się

w dni robocze w godz. 8.00 - 15.00.

 

Lokalizacja

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.