Poznaj usługi Archiwum ENEA Wytwarzanie
Informacje ogólne
Zarządzana przez Eneę Wytwarzanie Elektrownia w Świerżach Górnych k. Kozienic posiada długoletnią historię sięgającą lat 60 XX wieku.
Trwającemu od momentu powstania rozwojowi Elektrowni towarzyszy nieustanne podnoszenie kultury organizacyjnej oraz postęp technologiczny w każdym obszarze jej działania, również w zakresie postępowania z dokumentacją.
Początki wykazu spisów zdawczo – odbiorczych akt Elektrowni sięgają lat 90 XX wieku – przełom w archiwizacji w zakresie jej ewidencjonowania oraz porządkowania.
Od 2008 r. posiadamy bezdziennikowy system kancelaryjny oraz opracowane we własnym zakresie normatywny kancelaryjno – archiwalne.
W 2013 r. do użytkowania w Spółce oddano nowoczesny Budynek Archiwum wyposażony w 20 tysięcy metrów bieżących półek na dokumentację i odpowiednie warunki jej przechowywania.
Z dniem 15 listopada 2019 r. ENEA Wytwarzanie została wpisana do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych nr 66 prowadzonego przez Marszałka Województwa Mazowieckiego, co pozwala na wykorzystanie potencjału i prowadzenie działalności w zakresie przechowywania dokumentacji na rzecz innych podmiotów.
Mając na uwadze długoletnią historię Elektrowni jako państwowej jednostki organizacyjnej oraz bogate doświadczenie w zarządzaniu dokumentacją, wspomagane wieloletnią współpracą z Archiwum Państwowym, ENEA Wytwarzanie, w ramach prowadzonej działalności, świadczy usługi archiwalne na rzecz Spółek z Grupy Enea.
Wychodząc naprzeciw potrzebom Spółek, oferujemy kompleksowe wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją, a także wywiązania się z nałożonego na Pracodawców obowiązku dostosowania warunków przechowywania dokumentacji pracowniczej do warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.
Jako profesjonalny przechowawca:
- posiadamy bazę organizacyjno-techniczną,
- zatrudniamy osoby posiadające specjalistyczne wykształcenie i praktykę zawodową do obsługi dokumentacji.
W naszym Archiwum dokumentacja przechowywana jest na przesuwnych regałach kompaktowych, w pomieszczeniach wyposażonych w system monitoringu, automatyczną klimatyzację, zabezpieczenia przeciwpożarowe z systemem sygnalizacyjno-alarmowym oraz zabezpieczenia przed włamaniem.
Obsługę dokumentacji zapewnia zespół wykwalifikowanych pracowników z wieloletnią praktyką zawodową w dziedzinie archiwizacji, regularnie podnoszących swoje kompetencje.
Serdecznie zapraszamy do współpracy,
Zakres usług
Oferujemy wsparcie w zakresie zarządzania dokumentacją oraz świadczymy kompleksowe i profesjonalne usługi archiwalne w oparciu o obowiązujące przepisy prawa:
- Doradztwo i wsparcie w zakresie archiwizacji
- Porządkowanie dokumentacji
- Rejestracja dokumentacji
- Przechowywanie dokumentacji
- Szybkie udostępnianie i wypożyczanie dokumentacji
- Sporządzanie odwzorowania cyfrowego, odpisów oraz kopii
- Wysyłanie dokumentacji
- Brakowanie i niszczenie dokumentacji
- Wycofanie dokumentacji
Korzyści dla Państwa jednostki organizacyjnej
- Dbałość o dobry stan dokumentacji pracowniczej
- Zabezpieczenie i ochrona przed zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz dostępem osób nieupoważnionych dokumentacji wytworzonej w postaci papierowej
- Przechowywanie dokumentacji pracowniczej przez okres przewidziany przepisami prawa
- Zachowanie poufności, integralności, kompletności oraz dostępności dokumentacji
- Zapewnienie ochrony danych osobowych
- Zapewnienie w pomieszczeniu, w którym przechowywana jest dokumentacja, odpowiedniej temperatury i wilgotności
Regulamin usług
- Spółka wykonuje działalność objętą wpisem do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych na podstawie Regulaminu Świadczenia usług przechowywania dokumentacji pracowniczej, określającego w szczególności:
- zakres świadczonych usług;
- zasady przyjmowania dokumentacji na przechowanie, jej ewidencjonowania i przechowywania;
- ogólne zasady zabezpieczenia dokumentacji przed osobami nieuprawnionymi;
- miejsce świadczenia usług oraz terminy ich wykonywania;
- tryb przyjmowania interesantów;
- sposób i terminy udostępniania dokumentacji;
- wysokość opłat pobieranych za usługi;
- procedury dotyczące brakowania i niszczenia dokumentacji.
- Regulamin, o którym mowa w ust. 1, dostępny jest w lokalu, w którym przyjmowani są interesanci.
- Szczegółowy sposób postępowania z dokumentacją w ramach świadczonych usług archiwalnych określony jest w indywidualnych umowach według Państwa potrzeb.
Cennik usług
Wysokość opłat za sporządzenie odpisu lub kopii przechowywanej dokumentacji nie może przekroczyć maksymalnych stawek określonych w Rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 51.o ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Opłaty za usługi świadczone dla podmiotu w ramach zawartej umowy określone są w Cenniku usług archiwalnych stanowiącym każdorazowo załącznik do umowy.
Dane kontaktowe
Enea Wytwarzanie sp. z o.o.
Wydział Organizacyjny
Sekcja Zarządzania Dokumentacją
ul. Aleja Józefa Zielińskiego 1
26 - 900 Świerże Górne
Telefon: 48 614 16 55 lub 48 614 15 32
Godziny otwarcia
Przyjmowanie interesantów odbywa się
w dni robocze w godz. 8.00 - 15.00.
Lokalizacja