O nas
Enea Centrum działa od 2011 roku. Jako centrum wsparcia biznesu stanowi kluczowy filar operacyjny Grupy Enea. Spółka świadczy usługi w zakresie obsługi klienta, finansów i księgowości, zarządzania dokumentami, zakupów, HR oraz teleinformatyki.
Spółka prowadzi Biura Obsługi Klienta zlokalizowane na terenie centralnej i zachodniej Polski, a także stale pracuje nad nowymi rozwiązaniami dla klientów Enei, które usprawniają procesy obsługi oraz zapewniają wygodę i elastyczność.
Działalność Enei Centrum wspiera realizację Strategii Grupy poprzez:
- standaryzację i rozwój usług wsparcia,
- cyfryzację, automatyzację i robotyzację oraz uproszczenie procesów,
- nową jakość w obsłudze klientów,
- rozwój kompetencji HR.
Dzięki działalności Enei Centrum spółki wchodzące w skład Grupy Enea mogą skupić się na podstawowej działalności, pozostawiając realizację usług wsparcia wyspecjalizowanemu podmiotowi Grupy.
Olga Fasiecka - Prezes Zarządu
Od ponad 20 lat pracuje w branży energetycznej, a od kilkunastu lat na stanowiskach menedżerskich. W ostatnich latach w spółce Veolia w Poznaniu odpowiadała za zarządzanie komunikacją oraz złożonymi projektami i zespołami, m.in. jako liderka projektu w zakresie transformacji energetycznej miasta. Wcześniej, w firmie Amica, zajmowała się zarządzaniem komunikacją pomiędzy centralą a oddziałami zagranicznymi spółki. W Enea SA pracowała na stanowisku dyrektorki Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, wspierając m.in. procesy restrukturyzacyjne i akwizycje, a także realizację projektów biznesowych w grupie kapitałowej. W ramach PTPiREE koordynowała pozyskiwanie środków finansowych z funduszy europejskich dla elektroenergetyki na realizację inwestycji infrastrukturalnych. We współpracy z instytucjami państwowymi i UE uczestniczyła w przygotowaniu nowego okresu programowania (POIŚ, KPO) uwzględniającego potrzeby sektora energetycznego. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, studia doktoranckie na Wydziale Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia podyplomowe w zakresie zarządzania na Université de Rennes. Jest także magistrem psychologii, mentorką, trenerką i wykładowczynią.
Gabriel Grabowski - Członek Zarządu ds. Obsługi Klienta
Menedżer z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w sektorach odnawialnych źródeł energii i ochrony środowiska. Współpracował z międzynarodowymi przedsiębiorstwami: Viessmann (2002-2008), Glen Dimplex (2008-2012), Arot (2012-2015), Contenur (2015-2024). Pełnił też funkcję członka zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Energii Odnawialnej. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zmianą, budowaniu wizerunku marki i podnoszeniu standardów obsługi klienta. Stopień doktora w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości uzyskał na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest absolwentem Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz wychowankiem Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych w Katowicach. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania sprzedażą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz z zakresu analizy finansowej w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, uzyskując jednocześnie certyfikat kursu przywództwa i delegowania organizowanego we współpracy z Franklin University w Columbus. Praktyk zarządzania z wiedzą techniczną i zamiłowaniem do pracy dydaktycznej. Wykładowca akademicki współpracujący z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu oraz w przeszłości z Uczelnią Łazarskiego w Warszawie i Akademią Viessmann w Mysłowicach. Autor publikacji naukowych z zakresu zarządzania oraz popularnonaukowych na temat odnawialnych źródeł energii i recyklingu surowców.
Sebastian Gajecki - Członek Zarządu ds. IT
Absolwent Politechniki Częstochowskiej na Wydziale Elektrycznym specjalizacji elektronika i inżynieria komputerowa oraz Wydziału Zarządzania ze specjalizacją marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Kształcił się również w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie ukończył studia podyplomowe z zakresu ekonomicznych problemów w polskim sektorze elektroenergetycznym. Ukończył również studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie w obszarze Zarządzania projektami zgodnie z PRINCE2. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze IT w branży energetycznej. W swojej karierze zawodowej nadzorował i był odpowiedzialny za wdrożenie kluczowych systemów IT m.in.: ERP, SCADA, ZMS, systemów bilingowych czy elektronicznego obiegu dokumentów, pracując na stanowiskach menedżerskich w kluczowych spółkach sektora energetycznego i kolejowego takich jak: TAURON Dystrybucja S.A., PGE S.A., PKP PLK S.A., a także PKP Energetyka S.A. w okresie inwestycji funduszu CVC Capital Partners. W ostatnim czasie pracował w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. na stanowisku dyrektora Departamentu IT. Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w tworzeniu i realizacji strategii IT oraz zarządzaniu projektami w dużych przedsiębiorstwach. Oprócz wiedzy IT, posiada znajomość aspektów controlingu i finansów, co przekłada się na efektywną realizację projektów konsolidacyjnych i optymalizacyjnych.
Michał Przybylak - Członek Zarządu ds. Finansowych
Absolwent finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, studiów MBA na Uniwersytecie WSB oraz Franklin University. Biegły rewident nr 13971. Przed dołączeniem do Grupy Enea przez 10 lat, najpierw jako ekspert, a następnie manager pracował w międzynarodowej firmie doradczej KPMG, gdzie prowadził projekty audytowe i doradcze dla największych firm, w tym czołowych grup z branży energetycznej. Posiada także doświadczenie w pracy jako ekspert ds. finansów dla organizacji pozarządowych oraz sektora publicznego.
Marek Lelątko - Przewodniczący
Anna Dygus
Magdalena Stefańska
Krzysztof Zawadzki