Enea Serwis dla rozwoju elektromobilności.

Departament Strategii i Rozwoju w Enei Serwis prowadzi aktywne działania na polskim rynku elektromobilności. Nasza spółka jest m.in. wykonawcą stacji ładowania aut elektrycznych, które stoją już w siedzibach oddziałów dystrybucji Enei Operator. Kolejne urządzenia pojawią się już wkrótce. Enea Serwis prowadzi dodatkowo działalność promocyjno-handlową na rynku samorządowym, której celem jest promowanie elektromobilności.

Przez pierwszą połowę tego roku odwiedziliśmy już ponad 100 jednostek samorządu terytorialnego oraz kilkanaście miejskich spółek. Podczas spotkań przybliżana jest tematyka elektromobilności, wymogi ustawy oraz analizowane są możliwości wdrożenia w życie tych założeń. Początkową barierą jest najczęściej niska świadomość oraz obraz samochodu na prąd jako pojazdu całkowicie niepraktycznego i dodatkowo bardzo drogiego. – Nasze wspólne spotkania z przedstawicielami samorządów cieszą się dużym zainteresowaniem i często z nieskrywanym entuzjazmem przyjmowane są informacje o coraz większej dostępności produktów związanych z infrastrukturą do ładowania pojazdów elektrycznych – podkreśla Konstanty A. Dombrowicz, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju w Enei Serwis. – Władze widzą w tym realną szansę na promocję gminy lub miasta i kreowanie wizerunku samorządu dbającego o środowisko. W tym aspekcie kontynuowana jest współpraca z Kolejowymi Zakładami Łączności z Bydgoszczy, a hasło „Made in Poland” jest dobrze i ciepło przyjmowane – dodaje dyrektor Dombrowicz. Duże zainteresowanie budzi także temat samych samochodów elektrycznych. Przełamanie stereotypu, że „elektrykiem” można pojechać tylko do pracy i do domu jest możliwe dzięki zaprezentowaniu odpowiednich przykładów, bo rynek pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi jest coraz większy i bardziej zróżnicowany. Pojawiają się także modele w cenie poniżej 100 tys. zł, co – w połączeniu z planowanymi dopłatami z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu sięgającymi 30% wartości samochodu– sprawia, że ta forma napędu staje się coraz bardziej dostępna. Ciekawym elementem spotkań jest także przykładowa analiza porównawcza kosztów użytkowania pojazdów spalinowych i elektrycznych. W zależności od wybranego modelu i założonych parametrów użytkowania zwrot z zakupu droższego „elektryka” następuje już nawet po 2-3 latach. Narzędzie przygotowane przez naszą spółkę jest obecnie w fazie testów i już niedługo będzie udostępnione samorządom do własnych analiz. – Efektem spotkań jest około 30 planowanych realizacji dla samorządów, co przy nieco ponad 500 stacjach normalnej mocy ładowania dostępnych obecnie na terenie Polski (w większości prywatnych operatorów) będzie znaczącym udziałem w rynku elektromobilności – podsumowuje Sławomir Szczot, wiceprezes Enei Serwis ds. rozwoju.

    Informacja

    Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.