E-faktura
Co to jest e-faktura?
Co to jest e-faktura
E-faktura to dokument w formie elektronicznej wystawiany za usługi świadczone przez Eneę. Zawiera takie same dane jak faktura papierowa oraz posiada taką samą ważność prawną. E-faktura zastępuje dokument w formie papierowej i jest dostępna do wglądu lub pobrania w eBOK oraz w Mojej Enei.
Korzyści z e-faktury
Przejście na e-fakturę niesie ze sobą wiele korzyści, oto kilka z nich:
Szybsze i efektywniejsze rozliczenia
E-faktury w Enea pozwalają na błyskawiczne dostarczanie i przetwarzanie dokumentów finansowych. To przyspiesza rozliczenia i płatności, co jest korzystne zarówno dla dostawców, jak i klientów.
Wspieranie zrównoważonego rozwoju
Korzystanie z e-faktur redukuje zużycie papieru, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Mniej druku oznacza mniej wycinki drzew i mniejszą emisję gazów cieplarnianych.
Oszczędność czasu i zasobów
E-faktury eliminują potrzebę ręcznego drukowania, wysyłania pocztą i przechowywania papierowych faktur, co oznacza mniej pracy administracyjnej i oszczędność czasu.
Łatwy dostęp do historii faktur
E-faktury można przechowywać w formie elektronicznej i dostęp do nich jest znacznie łatwiejszy niż w przypadku faktur papierowych. To ułatwia zarządzanie dokumentami i szybki dostęp do historii finansowej.
Jak aktywować e-fakturę?
Zobacz, jak możesz założyć konto w Aplikacjach klienckich i aktywować e-fakturę.
Jak założyć konto w Aplikacjach klienckich
Przygotuj umowę lub fakturę i zarejestruj się
Wypełnij krótki formularz podając swoje dane: numer kontrahenta, PESEL lub NIP oraz adres e-mail do logowania i ustaw hasło
Potwierdź swój adres e-mail klikając w link aktywacyjny
Po kliknięciu w link możesz zalogować się do eBOK i do Mojej Enei
Aktywacja e-faktury w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta
Zaloguj się do eBOK. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
O przejściu na e-fakturę możesz zdecydować przy pierwszym logowaniu do nowo założonego konta w eBOK. Na tym kroku możesz zdecydować dla jakich kontrahentów będziesz otrzymywał e-faktury. W kolejnym kroku będziesz miał dodatkowo możliwość ustawienia powiadomień. Powiadomienie e-mail dotyczące wystawianych dokumentów będzie aktywowane automatycznie.
Jeżeli nie zdecydowałeś się na e-fakturę podczas pierwszego logowania po rejestracji nowego konta, wtedy możesz przejść na e-fakturę w każdym momencie, w tym celu wybierz zakładkę „Faktury i płatności”, a następnie „Przejdź na e-fakturę”, zaakceptuj regulamin i kliknij przycisk „Przejdź na e-fakturę”. Jeśli posiadasz więcej niż jednego kontrahenta aktywację e-faktury musisz wykonać na każdym z nich osobno.
WAŻNE! Dokumenty w formie elektronicznej będą wystawiane i udostępniane w Aplikacjach klienckich od następnego dnia po aktywacji e-faktury. Pamiętaj też, że po aktywacji e-faktury otrzymasz podgląd do obrazów swoich wcześniejszych dokumentów, które były dotychczas wystawiane w formie papierowej.
Zobacz film Jak aktywować e-fakturę w eBOK?

Aktywacja e-faktury w Mojej Enei
Pobierz aplikację mobilną Moja Enea i zaloguj się. Jeśli nie masz jeszcze konta przeczytaj Jak założyć konto w aplikacjach klienckich.
O przejściu na e-fakturę możesz zdecydować przy pierwszym logowaniu do Mojej Enei. Na tym kroku możesz zdecydować dla jakich kontrahentów będziesz otrzymywał e-faktury, jeśli nie wykonałeś tego wcześniej korzystając z konta w eBOK. Powiadomieni e-mail dotyczące wystawianych dokumentów będzie aktywowane automatycznie, natomiast pozostałe powiadomienia będziesz mógł samodzielnie ustawić w eBOK
Jeżeli nie zdecydowałeś się na e-fakturę podczas pierwszego logowania w Mojej Enei, możesz przejść na e-fakturę w dowolnym momencie. Aby to zrobić wybierz ekran „Ustawiania”, a następnie „Ustawienia e-faktury”. Na tym ekranie możesz aktywować e-fakturę dla wszystkich lub wybranych kontrahentów. Zaakceptuj regulamin i kliknij przycisk „Przejdź na e-fakturę”.
WAŻNE! Dokumenty w formie elektronicznej będą wystawiane i udostępniane w aplikacjach klienckich od następnego dnia po aktywacji e-faktury. Pamiętaj też, że po aktywacji e-faktury otrzymasz podgląd do obrazów swoich wcześniejszych dokumentów, które były dotychczas wystawiane w formie papierowej.
Skąd będę wiedział o wystawieniu e-faktury?
Od kiedy będę otrzymywać e-faktury?
WAŻNE! Dokumenty w formie elektronicznej będą wystawiane i udostępniane w eBOK oraz w Mojej Enei od następnego dnia po aktywacji e-faktury. Pamiętaj też, że po aktywacji e-faktury otrzymasz podgląd do obrazów swoich wcześniejszych dokumentów, które były dotychczas wystawiane w formie papierowej.
Aktywacja e-faktury
w eBOK lub w Mojej Enei
Wystawianie e-faktur
od następnego dnia
po aktywacji
Gdzie znajdę e-fakturę?
E-faktura będzie dostępna do pobrania na Twoim koncie w eBOK oraz w Mojej Enei. Dokumentów w formie elektronicznej nie wysyłamy jako załączniki do wiadomości e-mail
eBOK

Moja Enea

Sprawdź również
Zawarcie nowej umowy
Sprawdź jak zawrzeć nową umowę.
Zmiany w umowie
Dowiedz się jak przepisać umowę na nowego odbiorcę, zmienić adres do korespondencji.
Awarie i wyłączenia
Dowiedz się co zrobić, gdy nie ma prądu w lokalu.
Nadpłata lub zaległości
Dowiedz się co zrobić, jeżeli na Twoim koncie pojawiła się nadpłata lub posiadasz zaległości.