Zawarcie nowej umowy
Rozpoczynam inwestycję i chcę się przyłączyć się do sieci
Jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW
W tym miejscu krok po kroku pomożemy Ci przygotować się do podpisania umowy z Eneą. Staramy się, by formalności nie były uciążliwe, lecz proste i krótkie. Ograniczyliśmy je do niezbędnego minimum.
Segment Małych Firm to obiekty zasilane z sieci niskiego napięcia do 40 kW, korzystające z grupy taryfowej C1x.
Po przyłączeniu do sieci w ciągu 60 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub umowę sprzedaży energii elektrycznej:
Zapoznaj się z produktami, które przygotowaliśmy dla Ciebie
Przygotuj dokumenty:
- tytuł prawny do lokalu (np. kopię aktu notarialnego, umowy: najmu, użyczenia, dzierżawy, przedwstępnej) - nie jest wymagany w sytuacji przekazania oświadczenia o jego posiadaniu w formie pisemnej lub na wypełnionym wniosku o zawarcie umowy kompleksowej
- numer NIP
- kopię umowy Spółki Cywilnej w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w takiej formie
- wypełniony Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej - w przypadku realizacji drogą korespondencyjną
- Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci lub dokumenty techniczne, które otrzymasz po przyłączeniu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - Informację o możliwości zawarcia umowy (tzw. IMZU)
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW
Segment Średnich Firm i Dużych Przedsiębiorstw to obiekty zasilane z sieci wysokiego napięcia korzystające z mocy powyżej 40 kW z grup taryfowych: Ax, Bx, C2x.
Przygotowanie umowy możesz zlecić nam telefonicznie. Dzięki temu zyskasz na czasie - zrobisz to szybko i wygodnie.
Zapoznaj się z produktami, które przygotowaliśmy dla Ciebie
Przygotuj informacje, o które poprosi Cię konsultant:
- nazwa Firmy, która będzie zawierała umowę z Eneą
- adres siedziby Firmy
- adres do korespondencji
- NIP
- numer telefonu kontaktowego
- adres e-mail
- adres miejsca dostarczania energii elektrycznej
W odpowiedzi otrzymasz dalsze informacje co do możliwości zawarcia umowy
Jak przepisać licznik na swoją Firmę?
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW:
Jeżeli kupiłeś budynek lub wynająłeś lokal - zgłoś się do nas jak najszybciej.
Przygotuj wymagane dokumenty:
- tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa: najmu, użyczenia, dzierżawy, przedwstępna); tytuł prawny do lokalu nie jest wymagany w sytuacji zaznaczenia na poniższym oświadczeniu posiadania takiego dokumentu
- wypełniony Protokół zdawczo-odbiorczy licznika
- jeden z dokumentów Spółki w zależności od rodzaju działalności gospodarczej:
- odpis z KRS
- zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- wpis do rejestru REGON
- zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
- umowę spółki cywilnej
- wypełniony Wniosek o zawarcie umowy
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW:
Przygotuj informacje na podstawie których będziemy mogli przedstawić Ci propozycję umowy:
- nazwa Firmy
- adres siedziby Firmy
- NIP
- numer telefonu kontaktowego
- adres e-mail
- adres miejsca dostarczania energii elektrycznej
- wielkość zużycia energii
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Chcę aby Enea wypowiedziała za mnie umowę w moim imieniu
Jeżeli chcesz zmienić dotychczasowego sprzedawcę energii na Eneę, skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się formalnościami!
W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Zapoznaj się z nasza ofertą
Odwiedź najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Udziel Enei pełnomocnictwa do zwarcia i wypowiedzenia umowy u obecnego sprzedawcy w Twoim imieniu.
Po udzieleniu pełnomocnictwa w Twoim imieniu:
- Wypowiadamy umowę z Twoim aktualnym sprzedawcą
- Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany, a po jego zakończeniu otrzymasz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej odbywa w oparciu o umowę sprzedaży, natomiast usługa dystrybucji świadczona jest przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odrębną umowę na świadczenie usług dystrybucji.
Wypowiedzenie u obecnego sprzedawcy zostało złożone
Jeżeli samodzielnie wypowiedziałeś już umowę u obecnego sprzedawcy, możesz zawrzeć z nami umowę kompleksową lub sprzedaży.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
Następnie przekaż dokumenty w wybrany przez siebie sposób:
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Po finalizacji procesu otrzymasz umowę oraz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru działania Enei Operator.
Sprawdź również
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Dowiedz się jak zmienić swojego dotychczasowego sprzedawcę na Eneę.
Zmiany w umowie
Dowiedz się jak przepisać umowę na nowego odbiorcę, zmienić adres do korespondencji.
Zarezerwuj wizytę w BOK lub mBOK
Jeśli chciałbyś nas odwiedzić zachęcamy do rezerwacji wizyty.
Pliki do pobrania
Pobieraj dokumenty, których potrzebujesz.