Zmiany w umowie
Chcę zmienić warunki umowy
Chce zwiększyć moc umowną
Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia
Przygotuj kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu
Dokumenty dostarcz do nas w jeden wybrany sposób:
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
W ciągu 30 dni otrzymasz:
- warunki przyłączenia
- dwa egzemplarze umowy o przyłączenie
Oba egzemplarze umowy o przyłączenie podpisz i odeślij
Po otrzymaniu od Ciebie umów Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle do Ciebie jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie
Szczegółowe informacje dotyczące przyłączenia obiektu znajdziesz w swojej umowie o przyłączenie (np. termin realizacji, szacowany koszt przyłączenia).
WAŻNE! Po zwiększeniu mocy należy zaktualizować umowę kompleksową bądź umowę sprzedaży energii elektrycznej - Przeczytaj, Jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?
Chce zmniejszyć moc umowną
Jeśli moc umowna mieści się w poniższym przedziale dla danego zabezpieczenia, układ pomiarowy nie wymaga przystosowania do zmiany mocy
Moc umowna | Prąd znamionowy zabezpieczenia przedlicznikowego | |
---|---|---|
Układ 1-fazowy | Układ 3-fazowy | |
[kW] |
[kW] |
[A] |
1-2 |
1-6 |
10 |
3 |
7-10 |
16 |
4 |
11-12 |
20 |
5 |
13-16 |
25 |
6 |
17-22 |
32 |
7-8 |
23-25 |
40 |
x |
26-32 |
50 |
x |
33-40 |
63 |
Jeśli moc umowna jest niższa od dolnej granicy przedziału wskazanego dla istniejącego zabezpieczenia skontaktuj się ze swoim Operatorem. Ustal pisemnie czy ewentualna przebudowa układu pomiarowego leży po Twojej stronie lub administratora albo zarządcy budynku czy Operatora. Jednocześnie dowiedz się jakie są związane z tym koszty i czy wskazana przez Ciebie nowa wartość mocy umownej wymaga zmiany zabezpieczeń.
Wykonaj zalecania Operatora. Pamiętaj, że przebudowę instalacji może wykonać tylko osoba z odpowiednimi uprawnieniami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Pobierz, wypełnij i podpisz:
- Wniosek o zawarcie umowy - uzupełnij rubrykę dotyczącą zmiany warunków technicznych
- Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci. W polu wyboru „Inne” wpisz „zmiana mocy umownej” i podaj numer uzgodnień otrzymanych od operatora oraz uzupełnij pozostałe informacje.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę zmienić taryfę energii elektrycznej
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW
Zapoznaj się z naszą aktualną ofertą.
Przygotowaliśmy dla Ciebie atrakcyjne produkty, dzięki którym zyskasz niższe koszty korzystania z energii.
Potrzebujesz pomocy w wyborze najlepszej oferty? Zamów kontakt
Masz do wyboru kilka planów taryfowych - możesz je zmienić bezpłatnie.
Pobierz i wydrukuj Wniosek o zawarcie umowy
Zaznacz w nim punkt „Zmiana warunków technicznych"
W dolnej części dokumentu znajdziesz punkt „Wnioskuję o” - w tym miejscu wskazujesz nam, co dokładnie ma ulec zmianie
Chcę przejść na taryfę Dynamiczna Doba
- zaznacz zmianę na taryfę C12a
- oraz wymianę licznika jednostrefowego na dwustrefowy
Chcę przejść na taryfę
Cała Doba
- zaznacz zmianę na taryfę C11
- oraz wymianę licznika jednostrefowego na dwustrefowego
Chcę przejść na taryfę Aktywna Noc
- zaznacz zmianę na taryfę C12b
- oraz wymianę licznika jednostrefowego na dwustrefowy
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW
Jeśli korzystasz z poboru mocy powyżej 40 kW i chcesz zmienić taryfę - skontaktuj się ze swoim Opiekunem.
Chcę zmienić dane na umowie
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW
Jeśli chcesz poinformować nas o:
- zmianie adresu korespondencyjnego
- zmianie nazwy Firmy
- zmianie adresu siedziby Firmy
- zmianie numeru kontaktowego
Przygotuj proste pismo - opisz krótko, jakie dane uległy zmianie
Pamiętaj o wpisaniu numeru kontrahenta i numeru telefonu kontaktowego
Do pisma dołącz kopię dokumentu potwierdzającego zmianę (dotyczy zmiany nazwy Firmy i adresu siedziby)
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
WAŻNE! Takie zgłoszenie może złożyć tylko właściciel lub pełnomocnik Firmy. W przypadku kontaktu pełnomocnika Firmy, prosimy o dołączenie do dokumentów stosownego pełnomocnictwa.
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW
Jeśli korzystasz z poboru mocy powyżej 40 kW i chcesz zmienić dane w umowie - skontaktuj się ze swoim Opiekunem.
Chcę zawrzeć nową umowę
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW:
Jeżeli kupiłeś budynek lub wynająłeś lokal - zgłoś się do nas jak najszybciej.
Przygotuj wymagane dokumenty:
- tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, umowa: najmu, użyczenia, dzierżawy, przedwstępna); tytuł prawny do lokalu nie jest wymagany w sytuacji zaznaczenia na poniższym oświadczeniu posiadania takiego dokumentu
- wypełniony Protokół zdawczo-odbiorczy licznika
- jeden z dokumentów Spółki w zależności od rodzaju działalności gospodarczej:
- odpis z KRS
- zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- wpis do rejestru REGON
- zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
- umowę spółki cywilnej
- wypełniony Wniosek o zawarcie umowy
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW:
Przygotuj informacje na podstawie których będziemy mogli przedstawić Ci propozycję umowy:
- nazwa Firmy
- adres siedziby Firmy
- NIP
- numer telefonu kontaktowego
- adres e-mail
- adres miejsca dostarczania energii elektrycznej
- wielkość zużycia energii
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę poznać nową ofertę
Chce rozwiązać umowę
Informacje dla Firm o poborze mocy do 40kW
Zapoznaj się z terminami i warunkami wypowiedzenia umowy wynikającymi z zapisów Twojej umowy
Wydrukuj i wypełnij
Jeśli znasz osobę przejmującą lokal dodatkowo wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy licznika. Wówczas licznik nie musi być demontowany.
Jeśli nie znasz osoby przejmującej lokal lub nie będziesz korzystał z energii w lokalu - w Oświadczeniu o wypowiedzeniu umowy zaznacz, że mamy zdemontować licznik.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Informacje dla Firm o poborze mocy powyżej 40kW
Opuszczając lokal lub przekazując go innemu podmiotowi - powinieneś rozwiązać aktualną umowę.
W celu załatwienia wszelkich formalności prosimy o kontakt z Opiekunem.
Sprzedaż rezerwowa
Sprawdź również
Zawarcie nowej umowy
Sprawdź jak zawrzeć nową umowę.
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Dowiedz się jak zmienić swojego dotychczasowego sprzedawcę na Eneę.
Jak aktywować e-fakturę?
Sprawdź jak aktywować e-fakturę w Aplikacjach klienckich.
Awarie i wyłączenia
Dowiedz się co zrobić, gdy nie ma prądu w lokalu.