Brak prądu w lokalu

Co zrobić, gdy nagle nie ma prądu w lokalu?

Zobacz co warto sprawdzić, zanim zgłosisz nam awarię:

  1. Czy brakuje prądu w całej okolicy?

     

    Sprawdź tutaj, czy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.

    Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście wyłączeń planowych i prądu nie ma w Twojej najbliższej okolicy - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny czynny całą dobę numer 991.

  2. Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub klatce schodowej?

     

    Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.

  3. Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu, sprawdź: 

    • Czy opłaciłeś rachunek za energię?

      Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

    • Czy bezpieczniki są włączone?
      Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991

WAŻNE!

  • właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku, a granica własności została określona w umowie kompleksowej

  • pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami, które można naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego

  • W przypadku usunięcie awarii prosimy o niezwłoczne zgłoszenie ponownego oplombowania wraz z informacją:

    - lokalizacja licznika (ogólnodostępny/wymaga kontaktu z właścicielem lokalu)

    - numeru telefonu do kontaktu

     

    Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób: 

Informujemy, że Enea Operator wystawi fakturę za oplombowanie licznika zgodnie z aktualnym cennikiem dla usług dystrybucji energii elektrycznej.

WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

Co zrobić jeśli podejrzewam, że mój licznik uległ awarii?

Czy Twój licznik:

  • nie rejestruje zużycia energii pomimo włączonych odbiorników?

     

    lub

  • mimo, iż jest to licznik dwutaryfowy, rejestruje zużycie energii tylko w jednej strefie czasowej?

     

    Możesz skontaktować się z nami w wybrany przez siebie sposób:

WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim

Operatorem Systemu Dystrybucyjnego

Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia:

  • Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął

    • Po zweryfikowaniu informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej.  Zlecenia są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu.

      Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy

    WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 

    Gdzie mogę uzyskać informacje o planowych wyłączeniach lub awariach i terminach ich usunięcia?

    Informacje na temat planowych wyłączeń energii elektrycznej oraz awarii uzyskasz dzwoniąc pod numer 991 lub na stronie:

    Co zrobić jeśli podejrzewam kradzież prądu?

    Podejrzenie kradzieży prądu możesz zgłosić nam anonimowo.

    Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób:

    • wypełniając formularz kontaktowy

    • pisząc na adres korespondencyjny wskazany na fakturze

    • rozmawiając na czacie

    Poznaj nasze produkty

    ENEA Optima

    Oprogramowanie, które dzięki zdalnej transmisji danych daje możliwość kontroli i optymalizacji kosztów.

    Zobacz więcej

    ENERGIA+ Fotowoltaika

    Szukasz rozwiązania, które pozwoli ograniczyć koszty prowadzenia Twojej działalności? Wybierz fotowoltaikę dla firm!

    Zobacz więcej

    Informacja

    Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.