Jak zmienić sprzedawcę na Eneę
Przejdź do Enei już dziś!
Zmień dotychczasowego sprzedawcę
i postaw na dodatkowe korzyści.
Nawiąż z nami współpracę w 4 prostych krokach:
- 1
Wybierz naszą ofertę
- 2
Podpisz umowę
- 3
Formalności bierzemy na siebie
- 4
Dostawa energii
Szukasz więcej informacji?
Wybierz naszą ofertę
Wybierz produkt, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom.
Podpisz umowę
Zadzwoń pod numer infolinii lub wypełnij formularz kontaktowy, skontaktujemy się z Tobą i omówimy wszystkie szczegóły związane z podpisaniem umowy.
Formalności bierzemy na siebie
Na tej podstawie zrealizujemy za Ciebie pozostałe formalności związane ze zmianą sprzedawcy, tj.: wypowiedzenie umowy dotychczasowemu sprzedawcy, zgłoszenie zawarcia umowy sprzedaży Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego oraz zawarcie nowej umowy o świadczenie usług dystrybucji.
Dostawa energii
Sprzedaż energii elektrycznej będzie się odbywała w oparciu o umowę sprzedaży, natomiast usługa dystrybucji świadczona będzie przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego w oparciu o odrębną umowę o świadczenie usług dystrybucji.
Czy Klient ponosi koszty w związku z procesem zmiany sprzedawcy energii elektrycznej?
Przeprowadzenie procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej jest bezpłatne. Klient zmieniający obecnego sprzedawcę energii elektrycznej na Eneę zyskuje korzyści płynące z oferty, którą wybrał np.: niższe rachunki za zużytą energię elektryczną, gwarancję niezmienności ceny w długim okresie czasu czy pakiet produktów dodatkowych.
Co to jest i na czym polega proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej?
Proces zmiany sprzedawcy ma na celu uruchomienie sprzedaży przez Eneę. Dzięki udzielonemu Enei pełnomocnictwu, w imieniu Klienta wypowiadamy dotychczasowemu sprzedawcy umowę. Następnie dokonujemy zgłoszenia nowej umowy lokalnemu Operatorowi Systemu Dystrybucyjnego.
Dlaczego po zmianie sprzedawcy otrzymuję dwie faktury?
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej niesie za sobą wiele korzyści przypisanych do wybranej oferty. Podczas tego procesu dokonywane jest również rozdzielenie umowy kompleksowej na umowę sprzedaży i umowę dystrybucji, w wyniku czego wystawiane będą dwie faktury – za sprzedaż energii elektrycznej oraz jej dystrybucję.
Na jakiej podstawie Enea wystawia faktury?
Enea otrzymuje dane dotyczące zużycia energii elektrycznej od Operatora Systemu Dystrybucyjnego i na tej podstawie wystawiane są faktury. Jeżeli Operator Systemu Dystrybucyjnego nie udostępni w okresie rozliczeniowym tych danych, to Enea wystawi fakturę na podstawie prognozowanego zużycia.
Czy mogę zmienić Operatora Systemu Dystrybucyjnego?
Nie ma takiej możliwości. Każdy Klient korzysta z usług lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego, działającego na określonym terenie. Jest on odpowiedzialny za dostarczanie energii elektrycznej, rozwój i konserwację sieci energetycznej oraz usuwanie skutków awarii. Klient ma możliwość wyboru i zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, natomiast lokalny Operator Systemu Dystrybucyjnego pozostanie bez zmian.
Czy po zmianie sprzedawcy zmienią się opłaty dystrybucyjne?
Nie, stawki dotyczące usług dystrybucji pozostaną bez zmian zgodnie z aktualnie obowiązująca taryfą lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Opłaty dystrybucyjne są identyczne dla każdego Klienta w danej grupie taryfowej, bez względu na to
z jakim sprzedawcą Klient podpisał umowę.
Od kiedy rozpoczyna się sprzedaż energii elektrycznej przez Eneę?
Sprzedaż energii elektrycznej przez Eneę rozpoczyna się z dniem wskazanym w umowie, jednak nie wcześniej niż po dokonaniu zmiany sprzedawcy przez lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.