Wróć

Płatności i doładowania

Formy płatności

Najlepszym rozwiązaniem, pozwalającym na opłacenie rachunku za energię, jest korzystanie z konta w eBOK lub z aplikacji mobilnej Moja Enea

W Aplikacjach klienckich możesz dokonywać szybkich i bezpiecznych płatności mając pełny dostęp do historii swoich wpłat oraz aktualnego salda. Jeśli ustawisz odpowiednie powiadomienia w eBOK, to damy Ci znać, kiedy została wystawiona nowa faktura, a także poinformujemy o zbliżającym się terminie płatności.

Jeżeli nie masz konta w eBOK lub Mojej Enei - zarejestruj się. To najwygodniejsza forma regulowania płatności!

Masz także możliwość zapłaty poprzez złożenie polecenia zapłaty, przelewem bankowym jednorazowym lub na podstawie zlecenia stałego.

Dla Klientów, którzy nie chcą korzystać z elektronicznych form płatności dysponujemy szeroką siecią  punktów, gdzie można zapłacić za fakturę za prąd gotówką. 

Pamiętaj, że zawsze masz możliwość zawnioskowania o prolongatę terminu płatności lub rozłożenie płatności na raty

Zobacz jak skorzystać z wybranych metod płatności:

Aby zapłacić za prąd z konta w eBOK:

  • Zaloguj się do eBOK. Jeżeli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się
  • Płatności możesz dokonać na kilka sposobów:
    1. klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur
       
    2. na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać zaznaczone". W ten sposób możesz także opłacić kilka dokumentów
       
    3. na liście faktur poprzez „Zapłać teraz” w module „Wszystkie płatności”. W ten sposób opłacisz wszystkie nieopłacone należności.


WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od Operatora Płatności, które będzie wysłane na Twój adres e-mail do korespondencji podany w eBOK. 

Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje PayU S.A. 

Aby zapłacić za prąd z konta w Mojej Enei:

  • Zaloguj się do Mojej Enei. Jeżeli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się
  • Płatności możesz dokonać na kilka sposobów:
    1. klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie w module „Bieżąca płatność” (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury " i listy faktur
       
    2. na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać"
       
    3. na liście faktur klikając przycisk „Zapłać wybrane” w module „Wszystkie płatności”. W ten sposób możesz opłacić kilka wybranych dokumentów


WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności, które będzie wysłane na Twój adres e-mail do korespondencji podany w eBOK i Mojej Enei. 

Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje PayU S.A.

Fakturę możesz opłacić w każdym banku korzystając z opcji przelewu. Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.

WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który jest na Twojej fakturze. Numery kont różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.

Opłacając fakturę pamiętaj:

  • o terminowym opłacaniu rachunków
  • o podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności

Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności niezależnie od ich kwoty oraz częstotliwości. Dzięki poleceniu zapłaty Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie.

Aktywując polecenie zapłaty Enea jako wybrany dostawca energii, wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze. Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.

Krok 1.

Pobierz, wypełnij i podpisz Zgodę na obciążanie rachunku

WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić - bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.

Krok 2.

Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:

  • przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Płatności
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Płatności i doładowania
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Płatności lub czat w serwisie internetowym enea.pl
  • wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.

Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki. Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.

Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki jest dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator

Lokalizator punktów w sieci Żabka jest dostępny na stronie https://www.zabka.pl/znajdz-sklep