Zmiany w umowie
Chcę zmienić warunki umowy
Zwiększenie mocy
Jak zwiększyć moc umowną w 3 prostych krokach?
Pobierz, wypełnij i podpisz Wniosek o określenie warunków przyłączenia
Przygotuj kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- wysyłając na adres korespondencyjny wskazany na fakturze
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 21 dni otrzymasz:
- warunki przyłączenia
- dwa egzemplarze umowy o przyłączenie
Oba egzemplarze umowy o przyłączenie podpisz i odeślij na adres wskazanego w piśmie przewodnim Biura Obsługi Klienta.
Po otrzymaniu od Ciebie umów Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle do Ciebie jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.
Szczegółowe informacje dotyczące przyłączenia obiektu znajdziesz w swojej umowie o przyłączenie (np. termin realizacji, szacowany koszt przyłączenia).
WAŻNE! Po zwiększeniu mocy, należy zaktualizować umowę kompleksową, bądź umowę sprzedaży energii elektrycznej. Zobacz jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?
Zmniejszenie mocy
Sprawdź jak zmniejszyć moc umowną w kilku prostych krokach:
Jeśli moc umowna mieści się w poniższym przedziale dla danego zabezpieczenia, układ pomiarowy nie wymaga przystosowania do zmiany mocy.
Jeśli moc umowna jest niższa od dolnej granicy przedziału wskazanego dla istniejącego zabezpieczenia skontaktuj się ze swoim Operatorem. Ustal pisemnie czy ewentualna przebudowa układu pomiarowego leży po Twoje stronie lub administratora albo zarządcy budynku czy Operatora. Jednocześnie dowiedz się jakie są związane z tym koszty i czy wskazana przez Ciebie nowa wartość mocy umownej wymaga zmiany zabezpieczeń.
Moc umowna | Prąd znamionowy zabezpieczenia przedlicznikowego | |
---|---|---|
Układ 1-fazowy | Układ 3-fazowy | |
[kW] | [kW] | [A] |
1-2 | 1-6 | 10 |
3 | 7-10 | 16 |
4 | 11-12 | 20 |
5 | 13-16 | 25 |
6 | 17-22 | 32 |
7-8 | 23-25 | 40 |
x | 26-32 | 50 |
x | 33-40 | 63 |
Wykonaj zalecania Operatora.
Pamiętaj, że przebudowę instalacji może wykonać tylko osoba z odpowiednimi uprawnieniami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Pobierz i wypełnij Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej.
Pamiętaj, aby uzupełnić rubrykę dotyczącą zmiany warunków technicznych i podpisz wniosek.
Pobierz, wypełnij i podpisz Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci .
Pamiętaj, aby w polu wyboru „Inne” wpisać „zmiana mocy umownej” i podać numer warunków otrzymanych od Operatora.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Zmiana harmonogramu rozliczeniowego
WAŻNE! Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
W zależności od cyklu rozliczeniowego faktury otrzymujesz co 1, 2, 6 lub 12 miesięcy.
Szczegółowe informacje dotyczące Twojego okresu rozliczeniowego znajdziesz na umowie.
Cykl rozliczeniowy można zmienić poprzez zmianę warunków umowy. Jak możesz to zrobić?
Przygotuj wypełniony dokument:
Pamiętaj, aby na Oświadczeniu zaznaczyć okres rozliczeniowy z jakiego chcesz korzystać
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę przepisać umowę na nowego odbiorcę
Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie. Jak możesz to zrobić?
E-formularz
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj dokumenty:
- Jeśli kupiłeś lub wynająłeś lokal, pobierz, wypełnij i podpisz Protokół zdawczo-odbiorczy
Pamiętaj, aby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze.
- Jeśli przejąłeś lokal po osobie zmarłej, przygotuj akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji.
Przejdź na stronę z e-Formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Złożenie dokumentów tradycyjnym i kanałami
Złożenie dokumentów tradycyjnym i kanałami
Przygotuj, wypełnij i podpisz dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
Pamiętaj! Jeśli otrzymałeś nieruchomość w spadku wypełnij wyłącznie pierwszą część oświadczenia i dołącz czarno-białą kopię aktu zgonu.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
UWAGA! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy.
Chcę zmienić dane na umowie
Zmiana danych kontaktowych
Jeśli chcesz zmienić dane kontaktowe tj. adres e-mail do korespondencji lub numer telefonu kontaktowego, możesz to zrobić w następujący sposób:
Zaloguj się do Mojej Enei i przejdź do ekranu Umowa, a następnie Dane kontaktowe. W części Adres e-mail do korespondencji masz możliwość zmiany swojego adresu e-mail. W części Numer telefonu masz możliwość zmiany swojego numer telefonu komórkowego.
Zaloguj się do eBOK i przejdź do zakładki Umowa i dane, a następnie Twoje dane. W sekcji Dane do korespondencji masz możliwość zmiany adresu e-mail do korespondencji W części Dane kontaktowe masz możliwość zmiany swojego numeru telefonu komórkowego oraz numeru telefonu stacjonarnego.
Zmiana adresu do korespondencji lub nabywcy
Jeżeli chcesz zmienić adres do korespondencji lub adres nabywcy, możesz to zrobić w wybrany sposób:
- po zalogowaniu się do eBOK korzystając z zakładki Umowa i dane, a następnie Twoje dane. W sekcji Dane kontaktowe masz możliwość zmiany adresu do korespondencji
- poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
- poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy
- przesyłając informację na adres: ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
Pamiętaj! W przesyłanej wiadomości podaj dokładny adres, na który powinniśmy kierować Twoją korespondencję
Zmiana adresu Punktu Poboru Energii
Jeżeli zmieniła się numeracja Twojego lokalu lub nadano czy zmieniono nazwę ulicy, na której się znajduje Punkt Poboru Energii, zgłoś do nas zmianę.
W celu aktualizacji tych danych przygotuj dokument potwierdzający zmianę, wydany przez Urząd Miasta lub Gminy.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Pamiętaj! W przesyłanej wiadomości przekaż dokument potwierdzający wprowadzenie zmiany.
Zmiana nazwiska
Jeżeli chcesz zmienić nazwisko bez zmiany innych warunków umowy, możesz to zrobić w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Jeżeli zmiana nazwiska odbiorcy jest związana z przepisaniem umowy, sprawdź Jak przepisać umowę na nowego odbiorcę.
Zmiana grupy taryfowej
Zmiana taryfy z C na G (zmiana charakteru obiektu)
Jak zmienić taryfę C na G w trzech prostych krokach?
Do oświadczenia dołącz dokument wydany przez organy administracyjne, potwierdzający zmianę charakteru obiektu (np. dokument potwierdzający odbiór techniczny lokalu/budynku lub Oświadczenie o zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej w obiekcie, którego wniosek dotyczy).
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Zmiana taryfy w ramach grupy taryfowej G1x
Jak zmienić taryfę w ramach grup G11, G12 i G12W?
Pobierz, wypełnij i podpisz Wniosek o zawarcie umowy o świadczenie usługi kompleksowej
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
WAŻNE! Grupę taryfową w ramach grup G11, G12 i G12W możesz zmienić wyłącznie raz na 12 miesięcy.
Zmiana taryfy w ramach grupy taryfowej C1x
Jak zmienić taryfę w ramach grup C11, C12a i C12b?
Pobierz, wypełnij i podpisz Wniosek o zawarcie umowy o świadczenie usługi kompleksowej
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
WAŻNE! Grupę taryfową w ramach grup C11, C12a i C12b możesz zmienić wyłącznie raz na 12 miesięcy.
Chcę zawrzeć nową umowę
Chcę poznać nową ofertę
Chcę rozwiązać umowę
Chcę rozwiązać umowę i przepisać licznik na nowego odbiorcę
Opuszczając lokal lub przekazując go innej osobie powinieneś rozwiązać aktualną umowę. Jak to zrobić?
Przygotuj, wypełnij i podpisz dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
WAŻNE! Umowa zostanie rozwiązana w chwili podpisania umowy przez osobę przejmującą lokal.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę rozwiązać umowę i zdemontować licznik
Jak to zrobić?
Przygotuj, wypełnij i podpisz
- Przygotuj, wypełnij i podpisz Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usługi kompleksowej
Pamiętaj, aby na Oświadczeniu zaznaczyć, że licznik ma zostać zdemontowany.
WAŻNE! Umowa zostanie rozwiązana w chwili podpisania umowy przez osobę przejmującą lokal lub po zdemontowaniu licznika.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Sprzedaż rezerwowa
Sprawdź również
Zawarcie nowej umowy
Sprawdź jak zawrzeć nową umowę.
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Dowiedz się jak zmienić swojego dotychczasowego sprzedawcę na Eneę.
Jak aktywować e-fakturę?
Sprawdź jak aktywować e-fakturę w Aplikacjach klienckich.
Awarie i wyłączenia
Dowiedz się co zrobić, gdy nie ma prądu w lokalu.