Wróć

Zmiany w umowie

Chcę zmienić warunki umowy

Jak zwiększyć moc umowną w 3 prostych krokach?

Krok 1.
Krok 2.

Przygotuj kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu

Krok 3.

Przekaż dokumenty w wybrany sposób:

W ciągu 21 dni otrzymasz:

  • warunki przyłączenia
  • dwa egzemplarze umowy o przyłączenie


Oba egzemplarze umowy o przyłączenie podpisz i odeślij na adres wskazanego w piśmie przewodnim Biura Obsługi Klienta.

Po otrzymaniu od Ciebie umów Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle do Ciebie jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.

Szczegółowe informacje dotyczące przyłączenia obiektu znajdziesz w swojej umowie o przyłączenie (np. termin realizacji, szacowany koszt przyłączenia).

WAŻNE! Po zwiększeniu mocy, należy zaktualizować umowę kompleksową, bądź umowę sprzedaży energii elektrycznej. Zobacz jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?

Sprawdź jak zmniejszyć moc umowną w kilku prostych krokach:

Krok 1.

Jeśli moc umowna mieści się w poniższym przedziale dla danego zabezpieczenia, układ pomiarowy nie wymaga przystosowania do zmiany mocy.

Jeśli moc umowna jest niższa od dolnej granicy przedziału wskazanego dla istniejącego zabezpieczenia skontaktuj się ze swoim Operatorem. Ustal pisemnie czy ewentualna przebudowa układu pomiarowego leży po Twoje stronie lub administratora albo zarządcy budynku czy Operatora. Jednocześnie dowiedz się jakie są związane z tym koszty i czy wskazana przez Ciebie nowa wartość mocy umownej wymaga zmiany zabezpieczeń.

 

 Moc umowna  Prąd znamionowy zabezpieczenia przedlicznikowego 
 Układ 1-fazowy   Układ 3-fazowy 
[kW] [kW] [A]
1-2 1-6 10
3 7-10 16
4 11-12 20
5 13-16 25
6 17-22 32
7-8 23-25 40
x 26-32 50
x 33-40 63
Krok 2.

Wykonaj zalecania Operatora.

Pamiętaj, że przebudowę instalacji może wykonać tylko osoba z odpowiednimi uprawnieniami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Krok 3.

Pobierz i wypełnij Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej.

Pamiętaj, aby uzupełnić rubrykę dotyczącą zmiany warunków technicznych i podpisz wniosek.

Krok 4.

Pobierz, wypełnij i podpisz Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci .

Pamiętaj, aby w polu wyboru „Inne” wpisać „zmiana mocy umownej” i podać numer warunków otrzymanych od Operatora.

Krok 5.

Przekaż dokumenty w wybrany sposób:

  • przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
  • wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

WAŻNE! Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.

W zależności od cyklu rozliczeniowego faktury otrzymujesz co 1, 2, 6 lub 12 miesięcy.

Szczegółowe informacje dotyczące Twojego okresu rozliczeniowego znajdziesz na umowie.

Cykl rozliczeniowy można zmienić poprzez zmianę warunków umowy. Jak możesz to zrobić?

Krok 2.

Przekaż dokumenty w wybrany sposób:

  • przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
  • wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty! 

Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie. Jak możesz to zrobić?
 

E-formularz

Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.

 

Krok 1.

Przygotuj dokumenty:

  • Jeśli kupiłeś lub wynająłeś lokal, pobierz, wypełnij i podpisz Protokół zdawczo-odbiorczy 
    Pamiętaj, aby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze.
  • Jeśli przejąłeś lokal po osobie zmarłej, przygotuj akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji.
Krok 2.

Przejdź na stronę z e-Formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.

Krok 3.

Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.

WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.

Złożenie dokumentów tradycyjnym i kanałami

Krok 1.

Przygotuj, wypełnij i podpisz dokumenty:

  • Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
  • Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.

Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.

Pamiętaj! Jeśli otrzymałeś nieruchomość w spadku wypełnij wyłącznie pierwszą część oświadczenia i dołącz czarno-białą kopię aktu zgonu.

Krok 2.

Przekaż dokumenty w wybrany sposób:

  • przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Umowy
  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
  • wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Krok 3.

Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.

Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.

UWAGA! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy.