Zawarcie nowej umowy
Buduję nowy dom, chcę przyłączyć się do sieci
Chcę zawnioskować o nowe warunki przyłączeniowe
Enea to sprawdzony i wiarygodny Partner. Już dziś dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!
W pierwszym kroku przyłącz się do sieci Enei Operator.
Jak wygląda proces przyłączenia do sieci Enei Operator?
Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia
Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu
Dokumenty dostarcz do nas:
- wysyłając na adres korespondencyjny: ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 21 dni zostaną do Ciebie wysłane warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na wskazany w piśmie adres. Termin może się wydłużyć, jeżeli zostaną stwierdzone braki we wniosku.
Jeżeli jesteś Klientem spoza obszaru Enei Operator– zawnioskuj o przyłączenie do sieci swojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Pamiętaj! Po przyłączeniu do sieci w terminie nie dłuższym niż 90 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej na plac budowy lub po montażu licznika . Informacje na ten temat znajdziesz w zakładkach Jestem przyłączony do sieci i chcę zawrzeć umowę na plac budowy oraz Mam wydane warunki przyłączeniowe.
Jestem przyłączony do sieci i chcę zawrzeć umowę na plac budowy
Aby korzystać z energii elektrycznej na placu budowy musisz być przyłączonym do sieci oraz wykonać poniższe kroki:
Pobierz, wypełnij i podpisz dokumenty:
- Oświadczenie z zaznaczeniem informacji czy spełnia się przesłanki do zastosowania ceny maksymalnej w okresie do 30 września 2025 r.
- Wniosek o zawarcie umowy (pamiętaj by jako charakter obiektu wpisać "Plac budowy" a jako grupę taryfową C11)
- IMZU – Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy: dokument potwierdzający, że Twoja instalacja elektryczna jest gotowa do podłączenia do sieci, który otrzymałeś od Enea Operator Sp. z o.o.,
- jeżeli nie posiadasz jeszcze IMZU, możesz załączyć Zgłoszenie gotowości instalacji Klienta do przyłączenia instalacji odbiorczej do sieci - PS-DO. Na tej podstawie Enea S.A. wystąpi o wydanie dla Ciebie IMZU
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Jak podpisać umowę po zakończeniu budowy?
Po zakończeniu budowy powinieneś przejść na taryfę domową. Możesz to zrobić w wybrany sposób:
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj:
- IMZU – Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy: dokument potwierdzający, że Twoja instalacja elektryczna jest gotowa do podłączenia do sieci, który otrzymałeś od Enea Operator Sp. z o.o.
- PS-DO – jeżeli nie posiadasz jeszcze IMZU, możesz załączyć Zgłoszenie gotowości instalacji Klienta do przyłączenia instalacji odbiorczej do sieci. Na tej podstawie Enea S.A. wystąpi o wydanie dla Ciebie IMZU.
lub
- Potwierdzenie zakończenia budowy budynku mieszkalnego, np. informację o zakończeniu budowy złożoną w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Złożenie dokumentów tradycyjnymi kanałami
Przygotuj, wypełnij i podpisz Oświadczenie o przyjęciu Oferty zawarcia z ENEA S.A. Umowy kompleksowej zastępującej postanowienia dotychczasowej umowy dla Miejsca dostarczania energii.
.paragraph--type--button a#przycisk { text-decoration: none;}
Do Oświadczenia należy dołączyć IMZU wydane przez OSD (Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy). W przypadku braku IMZU należy przedstawić do wglądu lub dołączyć skan/zdjęcie dokumentu potwierdzającego zakończenie budowy budynku mieszkalnego, np.: informację o zakończeniu budowy złożoną w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta.
Na Oświadczeniu musi być zaznaczony punkt "w związku z zakończeniem budowy budynku mieszkalnego i poinformowaniem właściwego organu administracji o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego oraz zamiarze jego użytkowania". W przypadku złożenia sprzeciwu przez organ administracji do informacji o zakończeniu budowy należy poinformować Eneę o tym fakcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o sprzeciwie.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
WAŻNE! Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Mam licznik, mam kontakt ze zdającym
Jeżeli kupiłeś nieruchomość lub wynająłeś mieszkanie, możesz przepisać licznik na siebie. Jak to zrobić?
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj Protokół zdawczo/odbiorczy
To ważne, żeby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze. Wyjaśnienie znajdziesz tutaj.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Złożenie dokumentów tradycyjnym kanałami
Przygotuj wypełnione dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
WAŻNE! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy), a następnie przekaż do nas oryginał dokumentu. Oczekuj na przesłanie umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania.
Mam licznik, nie mam kontaktu ze zdającym
Jeżeli otrzymałeś nieruchomość w spadku możesz przepisać licznik na siebie. Jak możesz to zrobić?
Poprzedni Klient zmarł, jestem spadkobiercą
Jeżeli otrzymałeś nieruchomość w spadku, przygotuj akt zgonu poprzedniego odbiorcy lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu lub Instytucji.
E-formularz
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Złożenie dokumentów tradycyjnymi kanałami
Złożenie dokumentów tradycyjnymi kanałami
Przygotuj wypełnione dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
Pamiętaj! Jeśli otrzymałeś nieruchomość w spadku wypełnij wyłącznie pierwszą część oświadczenia i dołącz czarno-białą kopię aktu zgonu.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Nie mam kontaktu z poprzednim Klientem
Jeśli nabyłeś nieruchomość i nie masz kontaktu z poprzednim odbiorcą, przygotuj:
Oświadczenie zawierające poniższą deklarację:
Oświadczam, że władam lokalem i zawierając umowę z Eneą nie naruszam praw/interesów innych osób.
Do oświadczenia możesz również załączyć potwierdzenie ze spółdzielni, TBS lub Urzędu Gminy potwierdzające, że jesteś jedynym użytkownikiem danego lokalu.
WAŻNE! Zgodnie z art. 59 Kodeksu Cywilnego, jeżeli poprzednik w terminie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy z nowym Klientem podniesie zarzut, że umowa naruszyła jego prawa, to umowa z Klientem po indywidualnym rozpatrzeniu przypadku, może zostać uznana za nieskuteczną.
Pobierz, wypełnij i podpisz strony od 1 do 3 w Oświadczeniu Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu Oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Mam nowy lokal, nie mam licznika
Mam wydane warunki przyłączeniowe
Jeżeli masz zawartą umowę o przyłączenie do sieci Enei Operator możesz podpisać umowę kompleksową. Jak to zrobić?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
- Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci lub dokumenty techniczne, które otrzymasz po przyłączeniu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - Informację o możliwości zawarcia umowy (tzw. IMZU)
Jeżeli masz zawartą umowę o przyłączenie do sieci poza terenem działania Enei Operator, możesz podpisać umowę sprzedaży. Jak to zrobić?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
Do wniosku dołącz paszport lub wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę zawnioskować o nowe warunki przyłączeniowe
Jeżeli jesteś przyłączony do sieci Enei Operator i chcesz zmienić warunki przyłączeniowe, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Pobierz i wypełnij i podpisz:
Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 21 dni zostaną do Ciebie wysłane warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na wskazany adres.
Po otrzymaniu od Ciebie umów, Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.
Pamiętaj! Po przyłączeniu do sieci w ciągu 90 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej. Zobacz, jak możesz to zrobić.
Nie mam licznika, został zdemontowany
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Chcę aby Enea wypowiedziała za mnie umowę w moim imieniu
Jeżeli chcesz zmienić dotychczasowego sprzedawcę energii na Eneę, skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się formalnościami!
W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Zapoznaj się z nasza ofertą
Odwiedź najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Udziel Enei pełnomocnictwa do zwarcia i wypowiedzenia umowy u obecnego sprzedawcy w Twoim imieniu.
Po udzieleniu pełnomocnictwa w Twoim imieniu:
- Wypowiadamy umowę z Twoim aktualnym sprzedawcą
- Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany, a po jego zakończeniu otrzymasz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru działania Enei Operator.
Wypowiedzenie u obecnego sprzedawcy zostało złożone
Jeżeli samodzielnie wypowiedziałeś już umowę u obecnego sprzedawcy, możesz zawrzeć z nami umowę kompleksową lub sprzedaży.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
Następnie przekaż dokumenty w wybrany przez siebie sposób:
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Po finalizacji procesu otrzymasz umowę oraz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru działania Enei Operator.
Chcę poznać nową ofertę
Sprawdź również
eFormularze
Zawrzyj nową umowę, dokonaj przepisania licznika – załatw formalności on-line.
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Dowiedz się jak zmienić swojego dotychczasowego sprzedawcę na Eneę.
Zarezerwuj wizytę w BOK lub mBOK
Jeśli chciałbyś nas odwiedzić zachęcamy do rezerwacji wizyty.
Pliki do pobrania
Pobieraj dokumenty, których potrzebujesz.