Płatności i doładowania

Z jakich form płatności mogę skorzystać? 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów, z którego możesz dokonywać szybkich płatności. Na swoim koncie masz również dostęp do historii płatności i aktualnego salda. Jeśli ustawisz odpowiednie powiadomienia to damy Ci znać, kiedy została wystawiona nowa faktura oraz poinformujemy o zbliżającym się terminie płatności.

 

Jeżeli nie masz konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl. To najwygodniejsza forma regulowania płatności.

 

Masz także możliwość zapłaty poprzez złożenie polecenia zapłaty, przelewem bankowym jednorazowym lub na podstawie zlecenia stałego.

Dla Klientów, którzy nie chcą korzystać z elektronicznych form płatności dysponujemy szeroką siecią punktów, gdzie można zapłacić za fakturę za prąd gotówką.

 

Jak najszybciej sprawdzić swoje saldo?

Najszybciej sprawdzisz swoje saldo w eBOK.  

 

Sprawdź jak to zrobić oglądając poniższy film. 

 

Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?

Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostaw energii z powodu zadłużenia.

  • Jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął

  • Po zweryfikowaniu przesłanych informacji - przekażemy zlecenie na wznowienie dostawy energii elektrycznej. Zlecenia są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu.

    Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy

WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego

 

Jak zapłacić za prąd i gaz z mojego konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta?

Aby zapłacić za prąd z konta w eBOK:

 

  1. Zaloguj się do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Jeżeli nie masz jeszcze konta w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta - zarejestruj się na ebok.enea.pl

  2. Płatności możesz dokonać na dwa sposoby: klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur. 

  3. Na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać zaznaczone". W ten sposób możesz także opłacić kikla dokumentów

  4. Korzystając ze wskazówek pojawiających się na stronie operatora płatności opłać fakturę. 

WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności, które będzie wysłane do Ciebie e-mailem. W przypadku płatności przez Autopay będzie to adres e-mail podany przy płatności, w przypadku PayU będzie to adres e-mail do korespondencji podany w eBOK. 

 

Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje Autopay PayU. 

 

Co to jest polecenie zapłaty i jak je aktywować?

Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności niezależnie od ich kwoty oraz częstotliwości. Dzięki poleceniu zapłaty Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie.

 

Zlecając polecenie zapłaty, Enea jako wybrany dostawca energii, wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze. Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.

 

1. Przygotuj odpowiednie dokumenty 

  • WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić - bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.

2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl

     

  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

  • wysyłając na adres korespondencyjny ul. Wojska Polskiego 74, 70-482 Szczecin

Jak mogę opłacić fakturę przelewem bankowym?

Fakturę możesz opłacić w każdym banku korzystając z opcji przelewu.

Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.
 

WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który jest na Twojej fakturze. Rachunki różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.
 

Opłacając fakturę pamiętaj:

  • o terminowym opłacaniu rachunków

  • o podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności

Czy rachunki za prąd mogę zapłacić gotówką?

Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.

 

Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki.

Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.

Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator

 

 

Jak odroczyć płatność za fakturę w eBOK?

Jeśli chcesz rozłożyć płatność na raty lub przedłużyć termin płatności faktury złóż wniosek w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.

 

Po zalogowaniu do eBOK przejdź do zakładki "Wiadomości" a następnie kliknij przycisk "Napisz do nas". Wybierz wniosek o rozłożenie płatności na raty lub o udzielenie prolongaty, wypełnij i wyślij do nas.

 

Zapoznamy się z historią Twoich płatności i podejmiemy decyzję. Informację zwrotną otrzymasz w eBOK.

 

Zobacz film, z którego dowiesz się, jak złożyć wniosek o rozłożenie płatności na raty lub udzielenie prolongaty.

 

Możesz również odroczyć płatność za fakturę w eBOK przy użyciu usługi "Payka - zapłać później".  

 

Podczas realizowania płatności za fakturę w eBOK przez operatora płatności Autopay istnieje możliwość skorzystania z usługi „Payka – zapłać później”.

Umożliwia ona odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie jej na cztery raty. Usługa jest dostępna dla Klientów Indywidualnych powyżej 18 roku życia, posiadających aktywne konto bankowe. Usługą Payka można spłacić zobowiązanie w  wysokości od 100 do 2 000 zł.

 

Decydując się na skorzystanie z usługi należy podczas wyboru formy płatności wybrać ikonę „Payki”, a następnie podać swoje dane osobowe. Po weryfikacji zdolności kredytowej wszystkie informacje i dokumenty, w tym te związane z opłatami,  otrzymamy na adres e-mail.

 

Usługa Payka „Zapłać później” jest  oferowana  przez Partnera zewnętrznego i wszelkie reklamacje oraz zapytania dotyczące procesu zawierania umowy Klienci mogą kierować bezpośrednio do niego poprzez formularz kontaktowy na https://payka.pl/kontakt/ lub poprzez Infolinię 222 610 620 czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00-17:00.

 

Szczegóły dotyczące usługi Payka „Zapłać później” znajdują się na stronie internetowej https://payka.pl/.

Jak zweryfikować numer konta?

Aby sprawdzić poprawność konta bankowego Enea, wprowadź 26-cyfrowy numer konta znajdujący się na fakturze:

Konto zostało zweryfikowane poprawnie.

Podany numer konta jest nieprawidłowy.

Wystąpił błąd. Podaj poprawny numer konta.

Jak kupić kod do licznika przedpłatowego?

Aby doładować licznik przedpłatowy, skorzystaj z wybranej opcji:

eBOK

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta to wygodne narzędzie, przy którego użyciu doładujesz licznik przedpłatowy. Nie masz jeszcze konta? Przeczytaj Jak założyć konto w eBOK?

 

  1. Wejdź na ebok.enea.pl i zaloguj się

  2. Możliwość doładowania licznika jest na głównym pulpicie eBOK. Możesz również wybrać zakładkę "Faktury i płatności" a następnie "Kup energię"

  3. Wpisz kwotę zakupu oraz wskaż numer punktu poboru energii (jeżeli masz więcej niż jeden) 

  4. Wybierz Operatora Płatności

  5. Zaloguj się do swojego banku i dokonaj płatności za kod

  6. Kod otrzymasz na adres e-mailowy bądź/i SMS-em

  7. Prowizja za zakup kodu w eBOK wynosi 1,99 zł w przypadku Autopay i 0,95 zł w przypadku PayU. 

     

     

Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługują:

  • Autopay S.A. Adres korespondencyjny i telefon kontaktowy znajduje się na ich stronie internetowej: autopay.pl/kontakt

  • PayU S.A.  Formularz reklamacyjny znajduje się na ich stronie internetowej: payu.com/pomoc 

Sieć sklepów Żabka

  1. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie Żabki. Listę punktów znajdziesz tutaj

     

  2. Prowizja za zakup kodu w punktach sieci Żabka Polska wynosi 2,49zł

     

     

     

Moje Płatności

  1. Listę punktów stacjonarnych (sklepów) gdzie możesz zakupić kod do licznika znajdziesz na stronie www.mojeplatnosci.pl.  Możesz również dokonać zakupu on-line na stronie www.doladowaniaenergetyczne.pl.

     

  2. Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie danego punktu lub po zakupie on-line

     

  3. Prowizja za zakup kodu w punktach "Moje Płatności" wynosi 4,99 zł

Snow
 

 

 

Poznaj nasze produkty

FOTOWOLTAIKA+

Wybieraj i łącz produkty, by dzięki fotowoltaice i ekourządzeniom wytwarzać, gromadzić i wykorzystywać energię na własne potrzeby.

Zobacz więcej

Enea Smart

Odkryj zalety inteligentnych rozwiązań Enea Smart w połączeniu z energią elektryczną. Cena energii niższa od ceny z Taryfy Enei. Oferta zawiera dodatkową miesięczną opłatę handlową.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.