Płatności i doładowania
Formy płatności
Zapłać w eBOK
Aby zapłacić za prąd z konta w eBOK:
- Zaloguj się do eBOK. Jeżeli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się
- Płatności możesz dokonać na kilka sposobów:
- klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur
- na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać zaznaczone". W ten sposób możesz także opłacić kilka dokumentów
- na liście faktur poprzez „Zapłać teraz” w module „Wszystkie płatności”. W ten sposób opłacisz wszystkie nieopłacone należności.
- klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury i płatności" i listy faktur
WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od Operatora Płatności, które będzie wysłane na Twój adres e-mail do korespondencji podany w eBOK.
Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje PayU S.A.
Zapłać w Mojej Enei
Aby zapłacić za prąd z konta w Mojej Enei:
- Zaloguj się do Mojej Enei. Jeżeli nie masz jeszcze konta - zarejestruj się
- Płatności możesz dokonać na kilka sposobów:
- klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie w module „Bieżąca płatność” (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury " i listy faktur
- na liście faktur możesz uregulować płatność za dowolną fakturę wybierając ją, a następnie klikając przycisk "Zapłać"
- na liście faktur klikając przycisk „Zapłać wybrane” w module „Wszystkie płatności”. W ten sposób możesz opłacić kilka wybranych dokumentów
- klikając przycisk "Zapłać teraz" na pulpicie w module „Bieżąca płatność” (jeżeli jest wymagana płatność w ciągu 30 dni) lub przechodząc do zakładki "Faktury " i listy faktur
WAŻNE! Usługa e-płatności świadczona jest z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa bankowości elektronicznej. Za każdym razem otrzymasz potwierdzenie dokonania płatności od operatora płatności, które będzie wysłane na Twój adres e-mail do korespondencji podany w eBOK i Mojej Enei.
Reklamacje związane z e-płatnościami obsługuje PayU S.A.
Zapłać przelewem bankowym
Fakturę możesz opłacić w każdym banku korzystając z opcji przelewu. Opłaty za przelew zależą od taryfy banku.
WAŻNE! Wykonując przelew używaj numeru rachunku Enei, który jest na Twojej fakturze. Numery kont różnią się co do poszczególnych punktów poboru prądu. Jeżeli rozliczasz kilka faktur z różnych miejsc - numery rachunków mogą być inne.
Opłacając fakturę pamiętaj:
- o terminowym opłacaniu rachunków
- o podaniu w tytule przelewu numeru faktury, za którą dokonujesz płatności
Zapłać przez polecenie zapłaty
Polecenie zapłaty to forma regulowania powtarzających się płatności niezależnie od ich kwoty oraz częstotliwości. Dzięki poleceniu zapłaty Twoje rachunki będą zawsze opłacane w terminie.
Aktywując polecenie zapłaty Enea jako wybrany dostawca energii, wysyła dyspozycję pobrania opłat z Twojego rachunku zgodnie z terminem wskazanym na fakturze. Korzystając z polecenia zapłaty możesz kontrolować wysokość opłat. Na 14 dni przed terminem płatności otrzymasz rozliczenie z informacją o wysokości należności do zapłaty.
Pobierz, wypełnij i podpisz Zgodę na obciążanie rachunku
WAŻNE! Podpis powinien być taki sam jak wzór podpisu w Twoim banku. Jeśli będą się różnić - bank może poprosić Ciebie o ponowne przesłanie formularza.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Płatności
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię – Płatności i doładowania
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Płatności lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Górecka 1, 60-201 Poznań
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Gotówka
Gotówką możesz opłacić fakturę na poczcie lub w punktach przyjmujących opłaty.
Popularnym sposobem wśród osób preferujących wpłaty gotówkowe są punkty oznaczone znakiem VIA Moje Rachunki. Są to często sklepy i punkty usługowe w najbliższej okolicy. Rachunek możesz opłacić wówczas razem z płatnością przy kasie. Wystarczy, że podasz kasjerowi blankiet wpłaty, który przysyłamy razem z rozliczeniem.
Lokalizator punktów sieci VIA Moje Rachunki jest dostępny jest na stronie: www.billbird.pl/lokalizator
Lokalizator punktów w sieci Żabka jest dostępny na stronie https://www.zabka.pl/znajdz-sklep
Sprawdź numer konta
Status wpłaty
Raty lub odroczenie płatności
Wznowienie dostawy prądu
Jeżeli nie opłaciłeś rachunku, bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - prawdopodobnie nastąpiło wstrzymanie dostawy energii z powodu zadłużenia.
Odłączono mi prąd, zaległość opłacona
Jeżeli zaległości zostały już opłacone wyślij do nas skan potwierdzenia wpłaty.
- po zalogowaniu się do eBOK poprzez Napisz do nas - Inne - Zgłoszenie z eBOK - Windykacja
- poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Windykacja
- poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Windykacja lub czat w serwisie internetowym enea.pl
Pamiętaj, aby w treści zgłoszenia podać swój aktualny numer kontaktowy.
Zgłoszenia dotyczące wznowienia dostaw prądu są traktowane priorytetowo i nie ma potrzeby kontaktować się w tej samej sprawie różnymi kanałami.
Po zweryfikowaniu przesłanych informacji, przekażemy zlecenie na wznowienie dostaw energii elektrycznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Zlecenia na ponowne podłączenie są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu. Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy
WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Odłączono mi prąd, chcę opłacić zaległość
Jeżeli jeszcze nie opłaciłeś zaległości, jak najszybciej ureguluj należność przez swoje konto w eBOK lub w Mojej Enei. Możesz wybrać inną formę płatności dogodną dla Ciebie. Pamiętaj o opłaceniu wszystkich rachunków, których termin płatności już minął. Następnie wyślij do nas skan potwierdzenia wpłaty.
Dokument możesz przekazać w wybrany przez siebie sposób:
- po zalogowaniu się do eBOK poprzez Napisz do nas - Inne - Zgłoszenie z eBOK - Windykacja
- poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Windykacja
- poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Windykacja lub czat w serwisie internetowym enea.pl
Pamiętaj, aby w treści zgłoszenia podać swój aktualny numer kontaktowy.
Zgłoszenia dotyczące wznowienia dostaw prądu są traktowane priorytetowo i nie ma potrzeby kontaktować się w tej samej sprawie różnymi kanałami.
Po zweryfikowaniu przesłanych informacji, przekażemy zlecenie na wznowienie dostaw energii elektrycznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. Zlecenia na ponowne podłączenie są realizowane na bieżąco według kolejności wpływu. Nie ma potrzeby ponownego kontaktu w celu przyspieszenia realizacji sprawy
WAŻNE! Koszt usługi ponownego podłączenia energii elektrycznej określa taryfa Twojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Doładowanie licznika
Aby doładować licznik przedpłatowy, skorzystaj z wybranej opcji:
Doładowanie licznika w eBOK
- Zaloguj się do eBOK. Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
- Możliwość doładowania licznika dostępna jest na głównym pulpicie. Możesz również wybrać zakładkę "Faktury i płatności", a następnie "Kup energię"
- Wpisz kwotę zakupu oraz wybierz numer punktu poboru energii (jeżeli masz więcej niż jeden)
- Wybierz metodę płatności i postępuj zgodnie za instrukcjami pojawiającymi się na ekranie
- Po finalizacji transakcji kod zostanie wysłany na wskazany adres e-mail
Prowizja za zakup kodu w eBOK wynosi 0,95 zł.
Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje PayU S.A.
Doładowanie licznika w Mojej Enei
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej Moja Enea
- Możliwość doładowania licznika dostępna jest na pulpicie lub w zakładce „Faktury” – „Kup energię”
- Wybierz numer punktu poboru energii
- Wpisz kwotę zakupu i kliknij „Przejdź do płatności”
- Wybierz dogodną metodę płatności
- Zaakceptuj regulamin i kliknij „Zapłać teraz”, zostaniesz przekierowany do strony Operatora Płatności PayU
- Po finalizacji transakcji kod zostanie wysłany na wskazany adres e-mail
Prowizja za zakup kodu w Mojej Enei wynosi 0,95 zł.
Reklamacje związane z e-płatnościami i doładowaniami energii obsługuje PayU S.A.
Doładowanie licznika on-line
Doładowanie licznika możesz zrealizować również on-line, na stronie www.doladowaniaenergetyczne.pl. Prowizja za zakup kodu tym sposobem wynosi 2,49 zł. Po finalizacji transakcji kod zostanie wysłany na wskazany adres e-mail.
Doładowanie licznika w punkcie
Doładowanie licznika możesz zrealizować także w stacjonarnych punktach sprzedaży:
- Żabka Polska - koszt prowizji za zakup kodu, to 2,49 zł
- Moje Doładowania Energetyczne – koszt prowizji za zakup kodu, to 4,99 zł
Kod do licznika przedpłatowego otrzymasz od razu po dokonaniu wpłaty w kasie danego punktu.
Sprawdź również
Jak aktywować e-fakturę?
Sprawdź jak aktywować e-fakturę w Aplikacjach klienckich.
Zawarcie nowej umowy
Sprawdź jak zawrzeć nową umowę.
Zmiany w umowie
Dowiedz się jak przepisać umowę na nowego odbiorcę, zmienić adres do korespondencji lub nazwisko.
Awarie i wyłączenia
Dowiedz się co zrobić, gdy nie ma prądu w lokalu.