Wróć

Brak prądu w lokalu

Co zrobić, gdy nagle nie ma prądu w lokalu?

Zobacz co warto sprawdzić, zanim zgłosisz nam awarię:

Krok 1.

Czy brakuje prądu w całej okolicy?

Sprawdź tutaj, czy nie prowadzimy prac konserwacyjnych.

Jeżeli Twojego adresu nie ma na liście wyłączeń planowych i prądu nie ma w Twojej najbliższej okolicy - zgłoś awarię dzwoniąc na bezpłatny czynny całą dobę numer 991.

Krok 2.

Czy brakuje prądu tylko w Twoim budynku lub klatce schodowej?

Skontaktuj się z administratorem budynku. On powinien zająć się ustaleniem przyczyny.

Krok 3.

Jeśli brakuje prądu tylko w Twoim lokalu, sprawdź:

  • Czy opłaciłeś rachunek za energię?
    Jeżeli nie opłaciłeś rachunku bądź zrobiłeś to po wskazanym terminie - przeczytaj Co zrobić, gdy doszło do wyłączenia z powodu zadłużenia?
  • Czy bezpieczniki są włączone?
    Jeżeli bezpieczniki są wyłączone - włącz je. Jeżeli są włączone i nadal nie ma prądu - zadzwoń pod bezpłatny numer 991. 

WAŻNE!

  • właścicielem instalacji elektrycznej może być Klient lub właściciel budynku, a granica własności została określona w umowie kompleksowej
  • pamiętaj, że urządzenia zabezpieczone są plombami, które można naruszyć tylko za zgodą Operatora Systemu Dystrybucyjnego lub w uzasadnionych przypadkach wymagających natychmiastowego odłączenia napięcia dla ratowania zdrowia i życia ludzkiego
  • W przypadku usunięcie awarii prosimy o niezwłoczne zgłoszenie ponownego oplombowania wraz z informacją:
    - lokalizacja licznika (ogólnodostępny/wymaga kontaktu z właścicielem lokalu)
    - numeru telefonu do kontaktu
     

Możesz to zrobić w jeden wybrany sposób: 

Informujemy, że Enea Operator wystawi fakturę za oplombowanie licznika zgodnie z aktualnym cennikiem dla usług dystrybucji energii elektrycznej.

WAŻNE! Wyjątek stanowią Klienci, którzy mają osobną umowę dystrybucyjną. W sytuacji awarii powinni skontaktować się ze swoim Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.