eBOK

Załatwiaj formalności bez kolejek korzystając z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta

Zaloguj się do eBOK
Zobacz niżej

Komunikaty dla Klientów

Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich

29 września 2017

Informujemy,  iż zgodnie z Ustawą z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, odbiorca energii elektrycznej lub paliwa gazowego w gospodarstwie domowym lub prosument będący konsumentem może skorzystać z pozasądowego trybu rozstrzygnięcia sporów w przypadku, gdy:

•  na skutek wcześniejszej reklamacji spór nie został rozwiązany,
•  wynikają one z umowy sprzedaży lub umowy kompleksowej dla energii elektrycznej lub paliwa gazowego.

Zgodnie z art. 31a Ustawy Prawo energetyczne podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów z Enea SA jest Koordynator ds. negocjacji działający przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki (informacje dotyczące Koordynatora ds. negocjacji znajdują się na stronie internetowej www.ure.gov.pl).

W przypadku, gdy spór dotyczy zakupów przez internet ułatwieniem jest możliwość skorzystania z platformy ODR.

Szczecińskie Biuro Obsługi Klientów w nowej lokalizacji

29 września 2017

Zapraszamy Klientów ze Szczecina do biura obsługi w strefie handlowej przy ul. Struga 15. Placówka w nowej lokalizacji zacznie działać od 2 października i zastąpi dotychczasowe biuro przy ul. Eskadrowej. Duża, nowocześnie urządzona przestrzeń zapewni Klientom większy komfort obsługi. Biuro w nowej lokalizacji to większa dostępność Enei dla Klientów z Prawobrzeża i udogodnienie dla osób korzystających z samochodów i komunikacji miejskiej.  

Otwierane biuro znajduje się w popularnej strefie handlowej w prawobrzeżnej części Szczecina, w pasażu EKKO, obok salonu samochodowego Toyoty. Taka lokalizacja to możliwość załatwiania spraw w Enei przy okazji innych, codziennych zakupów. Przeniesienie obsługi w nowe miejsce jest udogodnieniem dla Klientów, ulica Struga jest bowiem dobrze skomunikowana.  

Nowa placówka to nowocześnie urządzona przestrzeń. Na dużej powierzchni zaaranżowano strefę obsługi z pięcioma stanowiskami (w tym cztery stanowiska sprzedażowe i jedno dystrybucyjne), specjalne miejsca do wypełniania wniosków i przygotowywania dokumentów, komfortową część dla oczekujących oraz kącik zabaw dla dzieci. Do dyspozycji Klientów będzie również stanowisko do ładowania telefonów komórkowych. Obsługę usprawni zainstalowany system kolejkowy. 

Biuro obsługi będzie czynne od poniedziałku do piątku. W poniedziałki i czwartki od 8.00 do 17.00, w pozostałe dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00. Równocześnie z jego otwarciem przestanie działać placówka przy ulicy Eskadrowej 2. Mieszkańcy Szczecina mogą także załatwiać swoje sprawy w Biurze Obsługi Klienta przy Al. Wojska Polskiego 74. 

Od dłuższego już czasu osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta może zastąpić kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czatu na stronie www.enea.pl. Swoje sprawy można załatwiać również bez wychodzenia z domu poprzez elektroniczne biuro obsługi www.ebok.enea.pl.

Komunikat Enea Operator dotyczący bonifikaty dla Klientów za przekroczenie dopuszczalnego czasu przerwy w dostawie energii elektrycznej

21 sierpnia 2017

Szanowni Państwo,
informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r.  w sprawie szczegółowych zasad kształtowania taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną - § 41 (przepisy wykonawcze do Ustawy Prawo energetyczne), Klientom spółki przysługuje bonifikata za przekroczenie czasu dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej wynoszącej 24h.

W celu uzyskania bonifikaty z powyższego tytułu, Klient Enei Operator lub posiadający tzw. umowę kompleksową ze sprzedawcą energii elektrycznej, powinien złożyć pisemny wniosek.

We wniosku należy podać następujące informacje:

- dane osoby zgłaszającej,
- adres obiektu,
- datę zdarzenia oraz informacje o przekroczeniu dopuszczalnego 24 godzinnego czasu przerwy w dostawie energii elektrycznej.

Wniosek można złożyć:

- osobiście lub listownie w każdej jednostce organizacyjnej ENEA Operator (dane adresowe znajdują się na stronie internetowej www.operator.enea.pl w zakładce „Obsługa Klienta i kontakt” );
- osobiście lub listownie w biurze obsługi klienta sprzedawcy;
- faxem pod nr 61 850 44 64
- mailem na adres: kontakt@operator.enea.pl
- poprzez aplikację eBOK

W każdym zgłoszonym przypadku spółka dokona szczegółowej analizy, a w przypadku uznania zasadności wniosku dokona wypłaty bonifikaty.

Wysokość bonifikaty jest ustalana indywidualnie i zależy od:

- wielkości zużycia energii elektrycznej Klienta;
- czasu przekroczenia dopuszczalnej jednorazowej przerwy w dostawie energii elektrycznej, która wynosi 24 godziny;
- średniej ceny energii elektrycznej z  rynku konkurencyjnego w roku poprzednim podawanej przez prezesa URE i pomnożonej przez 10 w przypadku Klienta indywidualnego przyłączonego do sieci niskiego napięcia. 

Wzór Wniosku o udzielenie bonifikaty do pobrania tutaj.

Internetowy czat dla Klientów

19 lipca 2017

Informujemy, że uruchomilismy czat z Konsultantem. Można z niego skorzystać odwiedzając stronę internetową www.enea.pl. Od dłuższego czasu konsekwentnie wprowadzamy nowoczesne narzędzia komunikacji z Klientami. Internetowy czat, obok infolinii i elektronicznego Biura Obsługi Klienta, jest kolejną formą wygodnego kontaktu. Za jego pośrednictwem można szybko zadać Konsultantowi pytania, sprawdzić stan faktury
i historię płatności, podać stan licznika, czy też skontaktować się w innych sprawach związanych z obsługą Klienta.

– Czat to kolejny, obok telefonu i e-maila, równoległy kanał kontaktu. Dzięki niemu jesteśmy bardziej dostępni dla naszych Klientów. Błyskawicznie odpowiadamy na pytania związane z naszą ofertą, bieżącą obsługą, czy poruszaniem się po stronie internetowej – powiedział Maciej Koprowicz, dyrektor Pionu Contact Center w Enei Centrum, odpowiedzialny za uruchomienie czatu. – Podczas czatu zrealizujemy wszystkie te sprawy, które można również załatwić telefonicznie, przez infolinię pod numerem 611 111 111 – dodał Maciej Koprowicz.

Czat na stronie www.enea.pl jest dostępny od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 – 22.00, a w soboty w godz. 8.00 – 16.00.

naszym celem jest ciągłe udoskonalanie obsługi Klientów. W marcu ubiegłego roku uruchomiliśmy na całym obszarze działalności Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Czat jest kolejnym narzędziem umożliwiającym szybki i bezpośredni kontakt z firmą bez wychodzenia z domu – z każdego miejsca, gdzie dostępny jest internet.

– Klienci cenią sobie szybkie i łatwe sposoby kontaktu z naszą firmą, dlatego cały czas pracujemy nad tym, aby ulepszać nasze nowe narzędzie. Obsługa czatu wymaga indywidualnego podejścia do sprawy i mniej formalnego języka, dlatego powierzyliśmy to zadanie Pracownikom infolinii
z dużym doświadczeniem – powiedział Jakub Janicki, koordynator infolinii zaangażowany we wprowadzenie nowego narzędzia.

Konsekwentnie rozwijamy nowoczesne narzędzia kontaktu z Klientami. Obecnie pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych udogodnień, które podniosą jakość obsługi. Od dłuższego czasu osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta może zastąpić kontakt z Pracownikami za pośrednictwem infolinii 611 111 111, poprzez elektroniczne biuro obsługi www.ebok.enea.pl i e-mail: kontakt@enea.pl, a teraz również czat na stronie www.enea.pl.

Nowy sposób autoryzacji Klientów

1 lipca 2017

Wprowadziliśmy ulepszony sposób autoryzacji Klientów niezbędny do potwierdzenia tożsamości zależny od rodzaju kontaktu:

1. kontakt osobisty w Biurach Obsługi Klienta – należy okazać dokument ze zdjęciem np. dowód osobisty lub prawo jazdy dla obywateli polskich; kartę pobytu lub dokument pobytu dla cudzoziemców posiadających zezwolenie na dłuższy od turystycznego pobyt na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej

2. kontakt telefoniczny, dzwoniąc na numer infolinii 611 111 111 – należy podać imię i nazwisko oraz numer PESEL

3. kontakt internetowy (e-mail, formularz kontaktowy) – należy podać imię i nazwisko oraz 8 pierwszych cyfr numeru PESEL

Nowy sposób autoryzacji służy podniesieniu poziomu bezpieczeństwa danych naszych Klientów i zachowaniu szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2016 poz. 922)

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei mają możliwość łatwego dostępu do swojego konta z rozliczeniami za prąd. To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu. eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Nowe Biuro Obsługi Klienta w Poznaniu

24 kwietnia 2017

Informujemy, że uruchomiliśmy nowe Biuro Obsługi Klienta w Poznaniu w Galerii Pestka, Al. Solidarności 47.

Nowe biuro oferuje komfortowe warunki i sprawną obsługę. Mamy nadzieję, że nowoczesne duże biuro w bardzo dogodnej lokalizacji spodoba się mieszkańcom.

Serdecznie zapraszamy od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 21:00 oraz w niedzielę w godzinach od 10:00 do 20:00.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK, Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta

16 maja 2017

Uprzejmie informujemy, że z powodu prac technicznych występują tymczasowe problemy z dostępem do Elektronicznego Biura Obsługi Klientów.
Za utrudnienia przepraszamy

Modernizacja Biura Obsługi Klienta w Chojnicach

10 kwietnia 2017

Informujemy, że 10 kwietnia 2017 roku uruchomiliśmy zmodernizowane Biuro Obsługi Klienta w Chojnicach.
Odnowione biuro oferuje przyjazne warunki i sprawną obsługę. Wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy, system kolejkowy oraz miejsce do wypełniania wniosków umili czas spędzony w naszym punkcie.
Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.

Mamy nadzieję, że zmodernizowane biuro spodoba się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Zachęcamy do zakładania kont w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta

27 marca 2017

Informujemy, iż rozpoczęliśmy wysyłkę pism do Klientów, nie posiadających jeszcze kont w eBOK, które zachęcają do skorzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta. 

W piśmie przybliżamy Państwu korzyści płynące z posiadania konta w eBOK oraz wskazujemy dedykowane numery telefonów do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Kontynuacja akcji aktualizacji danych kontaktowych

16 stycznia 2017

Informujemy, iż w 2017 roku kontynuujemy aktualizację danych kontaktowych naszych Klientów . W związku z tym wysyłane są do Państwa pisma z prośbą o kontakt zwrotny.
Dane kontaktowe mogą Państwo zaktualizować wybierając dogodny dla siebie sposób:
- dzwoniąc pod dedykowany numer telefonu 61 667 00 22 (przed połączeniem prosimy o przygotowanie numeru otrzymanego pisma rozpoczynającego się od EN/AKT/)
- przesyłając sms pod numer 799 448 844* o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełniając formularz internetowy pod adresem: enea.pl/pl/danekontaktowe
- rejestrując się i pozostawiając dane w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta pod adresem ebok.enea.pl

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Zmodernizowane Biuro Obsługi Klienta w Pile

12 grudnia 2016

Od 12 grudnia 2016 roku mieszkańcy Piły są obsługiwani w zmodernizowanym Biurze Obsługi Klienta przy Alei Poznańskiej 34. To kolejny BOK, który w ostatnich miesiącach przeszedł gruntowny remont.

Odnowione biuro oferuje nowoczesne warunki i sprawną obsługę. Zostało zaaranżowane z myślą o Klientach Enei - jest przestronne, ale z zacisznymi miejscami zapewniającymi komfort indywidualnej rozmowy Klienta z naszym doradcą, ponadto wprowadziliśmy system kolejkowy.  Dla dzieci przygotowaliśmy specjalny kącik, który pozwoli rodzicom na  spokojne załatwienie spraw w naszym Biurze Obsługi Klienta. Nie zapominamy także o osobach starszych, które oczekując na rozmowę będą mogły wygodnie usiąść.

Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.
Mamy nadzieję, że nowoczesne biuro spodoba się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Modernizacja Biur Obsługi Klienta w Żarach, Inowrocławiu i Szamotułach oraz w Nowej Soli

27 listopada 2016

Informujemy, że 28 listopada 2016 roku uruchomimy zmodernizowane Biura Obsługi Klienta w Żarach, Inowrocławiu, Szamotułach oraz 1 grudnia br. w Nowej Soli.

Odnowione biura oferują nowoczesne warunki i sprawną obsługę. Zostały zaaranżowane z myślą o Klientach Enei - są przestrzenne, ale z zacisznymi miejscami zapewniającymi komfort indywidualnej rozmowy Klienta z naszym doradcą. Wyposażyliśmy je w nowoczesny sprzęt komputerowy, nie zapominając przy tym o osobach starszych, które oczekując na rozmowę będą mogły wygodnie  usiąść.

Serdecznie zapraszamy w poniedziałki i czwartki w godzinach od 8:00 do 17:00 oraz we wtorki, środy oraz piątki w godzinach od 8:00 do 16:00.
Mamy nadzieję, że nowoczesne biura spodobają się mieszkańcom.

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Przeniesienia Biura Obsługi Klienta w Stargardzie

27 listopada 2016

Od 28 listopada 2016 r. Biuro Obsługi Klienta w Stargardzie  zmieni swoją lokalizację z ul. Wyszyńskiego 24 na ul. Wyszyńskiego 12-15A.

Zapraszamy do nowego biura!

Zachęcamy  do korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta na www.ebok.enea.pl.
Dzięki aplikacji eBOK Klienci Enei zyskują łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.
To najprostszy i najwygodniejszy sposób na zarządzanie płatnościami za energię elektryczną bez wychodzenia z domu.
eBOK jest dostępny 24h przez 7 dni w tygodniu.

Aktualizacja danych kontaktowych - zmiana numeru telefonu

28 października 2016

Informujemy, że zmianie uległ numer do aktualizacji danych kontaktowych kanałem telefonicznym.

Dedykowany numer to : 61 667 00 22 (przed połączeniem prosimy o przygotowanie numeru otrzymanego pisma rozpoczynającego się od EN/AKT/.)

Przypominamy również o możliwości aktualizacji danych poprzez:
- wysłanie SMS pod numer 799 448 844 o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełnienie formularza internetowego pod adresem: www.enea.pl/pl/danekontaktowe

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Aktualizacja danych kontaktowych naszych Klientów

29 września 2016

Informujemy, że trwa akcja aktualizacji danych kontaktowych naszych Klientów. W związku z tym wysyłane są do Państwa pisma z prośbą o kontakt zwrotny w dogodnym dla Państwa terminie.

Dane można zaktualizować na trzy sposoby:
- dzwoniąc pod dedykowany nr telefonu  61 884 65 80,
- przesyłając SMS pod numer 799 448 844 o treści: imię i nazwisko, numer pisma
- wypełniając formularz internetowy pod adresem: www.enea.pl/pl/danekontaktowe

Celem akcji jest usprawnienie komunikacji z naszymi Klientami.

Serdecznie zapraszamy do kontaktu.

Opłata OZE - nowy składnik faktury

1 lipca 2016

Od 1 lipca 2016 roku w rozliczeniach pojawia się nowy składnik  – opłata OZE. Wynika ona z  zapisów ustawy o odnawialnych źródłach energii (Dz.U. 2015 poz. 478. ze zm.) oraz „Taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej” ENEA Operator.
Opłata OZE, pojawi się w fakturach za usługi dystrybucji oraz w fakturach za usługę kompleksową. Będzie ona wykazywana jako odrębny składnik w fakturze.

Opłata OZE służy zapewnieniu dostępność energii ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym. Opłatę OZE przeznacza się wyłącznie na pokrycie ujemnego salda z tytułu rozliczeń energii ze źródeł odnawialnych pomiędzy wytwórcami tej energii i sprzedawcami energii elektrycznej wytworzonej z odnawialnych źródeł energii oraz kosztów działalności Zarządcy Rozliczeń S.A. (dysponenta opłat OZE).

Opłatę OZE uiszczają odbiorcy końcowi  w ramach opłat za usługę dystrybucji energii elektrycznej.

Ostrzegamy przed fałszywymi e-mailami z informacją o płatności za prąd

8 czerwca 2016

Odebraliśmy od Klientów zgłoszenia o przypadkach otrzymania pocztą e-mail sfałszowanych elektronicznych faktur za energię. Ich nadawcy proszą o pobranie i opłacenie e-faktury, podając się za przedstawicieli innego niż Enea sprzedawcy prądu.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na prawidłowość danych, w szczególności na nazwę – sprzedawcy energii elektrycznej, która widnieje na fakturze. Fałszywe e-maile mogą zawierać niebezpieczne wirusy stanowiące zagrożenie dla komputerów. 

Przypominamy, że nie wysyłamy e-mailem elektronicznych faktur. Fakturę elektroniczną można pobrać jedynie za pośrednictwem eBOK (Elektronicznego Biura Obsługi Klienta) i mogą to zrobić Klienci, którzy już się zalogowali do tego systemu.

 Problem dotyczy całej Polski. Podobne ostrzeżenie wydała Grupa PGE:

„Na skrzynki mailowe klientów w całym kraju trafiają wiadomości zatytułowane „eFaktura za energię elektryczną (numer)”. W wiadomości pojawia się informacja, że jest to eFaktura wystawiona przez PGE Polską Grupę Energetyczną. PGE informuje, że nie jest nadawcą tych wiadomości, a fałszywy e-mail może stanowić zagrożenie niebezpiecznym wirusem typu „trojan”. Prawdziwe faktury elektroniczne wystawione przez PGE Obrót, sprzedawcę z Grupy PGE, przychodzą z adresu: pge-efaktura@bluemedia.pl."

Poznaj nasze produkty

Enea Smart

Obawiasz się o bezpieczeństwo Twojego domu? Już nie musisz! Przełącz się na inteligentny dom. 

Zobacz więcej

ENERGIA+ Fachowiec

Gdy przytrafi Ci się awaria, wezwij fachowca! Stała cena prądu i usługa elektryka w pakiecie.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.