Zostań Klientem

Jak zostać Klientem?

Mam prąd - 
chcę zmienić sprzedawcę

Wróć do Enei już dziś. 

Jeśli zdecydowałeś się zmienić dotychczasowego sprzedawcę energii i chcesz wrócić do Enei skontaktuj się z nami. My zajmiemy się formalnościami!

W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.

wybierz produkt

wybierz formę kontaktu

podpisz umowę i udziel nam pełnomocnictwa

my załatwiamy formalności

dostarczymy Ci energię

Jak wygląda proces przejścia do Enei? 

  1. Wybierz produkt

  2. Odwiedź najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

  3. Udziel nam pełnomocnictwa

Po udzieleniu pełnomocnictwa my w Twoim imieniu:

  1. Wypowiadamy umowę  z Twoim aktualnym sprzedawcą

  2. Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego

  3. Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany

  4. Czekaj na pierwszą fakturę od Enei

Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych. 

 

WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru  działania Enei Operator.

Nie mam prądu - 
chcę podłączyć prąd

Enea to sprawdzony i wiarygodny Partner. Już dziś dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów! Wybierz produkt, który najlepiej odpowiada Twoim oczekiwaniom i przyłącz się do sieci Enei Operator.

przyłącz lokal do sieci Enea Operator

poznaj nasze produkty

podpisz umowę

ciesz się dobrą energią

Jak wygląda proces przyłączenia do sieci Enei Operator?

wypełnij wniosek 

przygotuj dokumenty

wyślij dokumenty

zaczekaj na decyzję i umowę

1. Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia

 

2. Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu

 

3. W przypadku projektowanego budynku dołącz plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłączanego obiektu względem istniejącej sieci oraz usytuowanie sąsiednich obiektów

 

4. Przygotowane dokumenty dostarcz pocztą lub osobiście do najbliższego Biura Obsługi Klienta.  Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

 

W ciągu 30 dni zostaną wysłane do Ciebie warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na adres wskazanego Biura Obsługi Klienta. 

 

Po otrzymaniu od Ciebie umów - Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.

 

WAŻNE: Po przyłączeniu do sieci w ciągu 60 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej. Możesz to zrobić  pobierając i wypełniając ten wniosek. Następnie przekaż go do nas w wybrany przez siebie sposób: przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl.

 

- Jeżeli chcesz korzystać z energii elektrycznej na placu budowy, sprawdź tutaj co zrobić dalej

 

Jak podpisać umowę po przyłączeniu do sieci?

Elektronicznie (online)

poprzez eFormularze

Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie.
 

UWAGA! Teraz możesz skorzystać z eFormularza (online) i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu.
 

Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
 

Aby to zrobić:

  1. W sytuacji gdy kupiłeś/przyjąłeś lokal przygotuj:  
    • Protokół zdawczo/odbiorczy – wzór protokołu znajdziesz na (tutaj link)                                                                                                                                                                          To ważne, żeby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze. Wyjaśnienie znajdziesz tutaj.                                                                              
  2. W sytuacji, gdy przejąłeś lokal po sobie zmarłej przygotuj:
    • Akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji                                                                                                                                                                                                           
  3. Przejdź na stronę z formularzami (TUTAJ), wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz.

Sprawdź na co zwrócić uwagę, skorzystaj z Poradnika w formie eBooka.

Uwaga! Dotyczy Klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.

Tradycyjnie

(osobiście w BOK lub drogą pocztową)

wybierz produkt

przygotuj dokumenty

wyślij dokumenty

czekaj na potwierdzenie zawarcia umowy

Poznaj nasze produkty i dopasuj ofertę do swoich potrzeb.

 

1. Przygotuj wypełnione dokumenty:

 

 

 

 

2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

 

 

 

  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl

  • wysyłając na adres korespondencyjny

    ul. Górecka 1, 60-201 Poznań

     

  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.

 

  • Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie

Jak przepisać licznik na siebie?

 

 

Elektronicznie (online)

poprzez eFormularze

Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie.
 

UWAGA! Teraz możesz skorzystać z eFormularza (online) i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu.
 

Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
 

Aby to zrobić:

  1. W sytuacji gdy kupiłeś/przyjąłeś lokal przygotuj:  
    • Protokół zdawczo/odbiorczy – wzór protokołu znajdziesz na (tutaj link)                                                                                                                                                                          To ważne, żeby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze. Wyjaśnienie znajdziesz tutaj.                                                                              
  2. W sytuacji, gdy przejąłeś lokal po sobie zmarłej przygotuj:
    • Akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji                                                                                                                                                                                                           
  3. Przejdź na stronę z formularzami (TUTAJ), wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz.

Sprawdź na co zwrócić uwagę, skorzystaj z Poradnika w formie eBooka.

Uwaga! Dotyczy Klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.

Tradycyjnie

(osobiście w BOK lub drogą pocztową)

Jeżeli kupiłeś nieruchomość, wynająłeś mieszkanie bądź otrzymałeś je w spadku możesz przepisać licznik na siebie. 

 

Aby to zrobić:

1. Przygotuj wypełnione dokumenty:

 

 

 

  • Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.

     

  • Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy. 

     

    Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.

     

    (Sprawdź na co zwrócić uwagę wypełniając dokumenty)

     

2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

 

 

  • wysyłając na adres korespondencyjny

    ul. Górecka 1, 60-201 Poznań

     

  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl

  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.

  • Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie

Jak przepisać licznik od dewelopera? 

Kupując mieszkanie od dewelopera musisz przepisać na siebie licznik energii elektrycznej. 

 

Aby to zrobić:

 

1. Przygotuj wypełnione dokumenty:

 

 

 

  • Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A. (wypełnia przejmujący lokal)

     

  • Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy. (wypełnia deweloper)

     

    Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.

     

    (Sprawdź na co zwrócić uwagę wypełniając dokumenty)

     

  • Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci

    (sprawdź na co zwrócić uwagę wypełniając wniosek)

2. Dokumenty możesz przekazać nam w wybrany przez siebie sposób:

 

 

  • wysyłając na adres korespondencyjny

    ul. Górecka 1, 60-201 Poznań

     

  • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl

  • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

3. Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.

  • Pamiętaj, że wskazanie sposobu wysyłki potwierdzenia umowy na adres e-mail przyspiesza jej otrzymanie

Jak korzystać z energii elektrycznej na placu budowy?

Aby korzystać z energii elektrycznej na placu budowy musisz:

 

  • Być przyłączonym do sieci. 

  • Wypełnić Oświadczenie z zaznaczeniem informacji czy spełnia się przesłanki do zastosowania ceny maksymalnej w II półroczu 2024 r.

  • Wypełnić Wniosek o zawarcie umowy (pamiętaj by jako charakter obiektu wpisać "Plac budowy" a jako grupę trafywową C11) ia następnie dokumenty przekazać do nas w wybrany przez siebie sposób: 

    • przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz Napisz do nas po zalogowaniu się do eBOK lub przy użyciu formularza kontaktowego czy czatu na stronie enea.pl

    • wysyłając na adres korespondencyjny: ul.Górecka 1, 60-201 Poznań

    • odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!

Poznaj nasze produkty

Enea Smart

Odkryj zalety inteligentnych rozwiązań Enea Smart w połączeniu z energią elektryczną. Cena energii niższa od ceny z Taryfy Enei. Oferta zawiera dodatkową miesięczną opłatę handlową.

ENERGIA+ Fachowiec 

Pomoc fachowców z razie nagłej awarii. Cena energii niższa od ceny z Taryfy Enei. Oferta zawiera dodatkową miesięczną opłatę handlową.

Zobacz więcej

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.